Alla inlägg under april 2008

Av Gunilla - 5 april 2008 11:02

I går kväll när jag som vanligt skulle försöka dra ut min konstiga hund på en kvällsprommis hände nåt spännande......


Då jag misslyckades kapitalt med att få henne av gården stannade vi kvar på gården och snusade igenom den ordentligt. Efter en liten stund spetsade Bella öronen rejält och drog iväg till en tall.....Vad tusan nu då tänkte jag...


Bella hade hittat en alldeles ny  kompis.....


Matte titta vad jag hittat........


Bella hade fått syn på sin första igelkott. Jag har faktiskt aldrig träffat på en kotte så tidigt på året. Den hade väl vaknat av all vårsol och kände sig redo att ta i tu med vårbruket :-)


Men vad är här? Runt, taggigt, tickar och väser....


Bella var otroligt nyfiken och kotten väste som bara tusan och alla taggarna hade den utåt. Hur än Bella försökte säga hej så förblev kotten alldeles ovillig att ens hejja lite tillbaka.......


 

Kotten inspekteras först på lite avstånd.....


Sedan på lite närmare håll....


Jaha, det är så här taggigt luktar!


Tillslut gick vi in och efter ett tag såg jag hur kotten vecklat ut sig och sprungit över vägen till grannen. Jag hoppas att den klarar sig då det kan vara kallt på nätterna. De går väl i ide antar jag över vintrarna. Vi får väl se om Bella träffar sin nya polare någe mera längre fram i sommar. Förhoppningsvis beter den sig inte lika taggigt då.......:-)


















































Av Gunilla - 4 april 2008 18:53

Suttit och läst lite bloggar. Bla en blogg om en Wilma som idag inte längre finns, men finns i matten i allra högsta grad....varje dag. Grät en skvätt och kramades på Bella. En del säger "fjaskig" men då blir jag förbannad man blir ju alldeles kär! När sedan kärleken rycks bort tappar man ju hjärtat.


Jag behöver förmodligen/förhoppningsvis inte gruva mig för "den dan" ännu men det är ju nåt man får ta i beräkningen redan från början, läskigt nog.


Usch inget roligt alls.


Liten Bella fullkomligt obekymrad om allt! Bilden är från den tiden innan vi visste att detta var Bella......då hette hon fortfarande tik 2....

Av Gunilla - 4 april 2008 18:29

Den gamla damen satt på sin trappsten, så jag gick fram till henne och sa ' Du ser verkligen lycklig ut! Vad är hemligheten för ett långt lyckligt liv?' 

'Jag röker tio stora cigarrer varje dag', sa hon, 'och innan jag går till sängs röker jag ytterligare en stor cigarr. Jag har ätit snabbmat hela mitt liv, och jag dricker 5 flaskor wiskey varje vecka.
På helgerna käkar jag lyckopiller, och jag motionerar aldrig.'

'Otroligt, fantastiskt', svarade jag. 'Hur gammal är du?'



'Tjugofyra', svarade damen!


Av Gunilla - 4 april 2008 18:22


En lastbilschaufför tittar i sin backspegel och ser att en blondin ligger alldeles för nära bakom honom. Lastbilschauffören hatar när folk kör för nära så han tvärnitar, går ur bilen och går fram till blondinens bil.
- Gå ut ur bilen, fräser han.
Han ritar en cirkel på asfalten och säger:
- Ställ dej i cirkeln och kliv inte ur den förrän jag säger till!
Sedan börjar han slita loss backspeglarna på blondinens bil. Medan han gör det börjar blondinen skratta hysteriskt. Då blir lastbilschauffören bara ännu mer förbannad så han sliter ut sätena ur bilen och punkterar alla däck. Men blondinen bara fortsätter att skratta så chauffören tar fram en hammare och börjar slå sönder fronten på bilen. Han sliter ut ratten och skär av kablarna. Bilen är nu ett vrak men blondinen skrattar värre än någonsin. Chauffören går fram till henne och säger:
- Frun, jag slog just sönder er bil. Vad är det som är så roligt?
Blondinen fnittrar:
- Varenda gång du vände ryggen till så klev jag ut ur cirkeln!

Av Gunilla - 3 april 2008 20:42

Varit och ridit. Som alltid kul inte lika kul som hoppningen men lagom kul :-)


I går när vi var ute och sprang jag och M hade vi kameran med oss och tog lite bilder på morrhoppan....


Bella ränner för allt vad tygeln håller men bara på lös blötsnö.......



Annars ska man nämligen inte gå alls. Då blir man blöt OCH skitig, blöt räcker tycker primadonnan


Springa mera och snabbare.....


Men att ligga och softa en stund på snön går ganska bra det också. Tur att hon är svart också så hon syns när hon lägger sig platt som en pannkaka...


Jag satte mig framför min favorittingest i köket när vi kom in igen...


Varmt och skönt och otroligt mysigt, jag gillar!


Bella intog ryggläge och då var det uteslutande maratonkli som gällde...


Titta hur primadonnan njuter i fulla drag med tungspetsen lite, lite ute....


Liten film på det skällande monstret i snön.....


































Av Gunilla - 3 april 2008 16:43

och rida. Tänkte titta på när M ska rida idag också, hon börjar ju lite tidigare än jag och de ska ha hoppning i dag. Tycker jag är lite kul att se...


Bella får jag fortfarande dra ut. Primadonnan gillar inte att bli så skitig om fötterna som hon nu blir när hon går ut.... I snön funkar hon som vanligt men grus och asfalt det funkar illa. Det går ju inte att  pinka på asfalt ju! Det finns ju inte så många bra gräsplättar ännu så då blir det ju såååå besvärligt....


Idag fnissar jag till detta....





Av Gunilla - 2 april 2008 23:26

Insåg just att det inte varit tisdag idag utan onsdag! Var har denna vecka tagit vägen då....

Efter jobbet idag var det dags att åka till veterinären med Bella...M hänkade. Bella och den snälla tant veterinären blev genast bästa vänner för hon var ju en snäll tjej som pratade lika fånigt som jag och bjussade på massor av gottor. Sticket var väl kamoflerat av ännu mera gotta....Baggis tyckte Bella.....


Jag och M var ute och sprang. inte så långt men ungefär 2 km alldeles lagom för min kondis och mina ben. Gillar inte att springa det är så trist men får jag sällsis är det uthärdligt. Och jag får ju mycket trevligt sällsis av både M och Bella. Bella kutade mest i snön och skällde sitt vårskäll. I vintras när snön faktiskt gick att gå på utan att fara rakt igenom var den inte alls så kul att springa igenom......men nu. Hon ränner som en galning i alla snö som finns kvar.

Klockan är för mycket för mig idag också men man (jag) blir lurad av att det är ljust så länge....det blir kväll och är så sent när det blir mörkt att jag inte riktigt hänger med ......


Fnissar åt trögfattarföreningen....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards