Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Stackars Bella!

Av Gunilla - 11 maj 2008 10:56

Bella har varit till tant veterinären....Det började ju bli bättre i hennes tassar men i fredags morse haltade hon och ville absolut inte gå ut. Ringde veterinären och vi fick komma dit på em.

Det klämdes och kändes på fröken och veterinärtanten konstaterade att Bellas baktassar måste behandlas. Jag hade hunnit med att raka baktassarna så det syntes bättre, rakade framtassarna när jag kom hem och såg att det det var rött mellan trampdynorna på framtassarna också. STACKARS BELLA! Känner mig som en usel matte!


Bella fick tratt och det var inte en liten en heller. Den ska sitta på i 7 dagar under tiden fötterna behandlas.

 Det är ingen liten tratt fröken har.....


Bellas fina nyrakade tassar.


Nu blir det rakning av tassarna när det börjar bli blött ute. Känns som en dyrköpt erfarenhet. Stackars Bella!


Det botades lite med giiiis......

Bella i sin tratt får hjälp med giiisörat av matte


Svårt att äta giiis med tratt


Fröken passade på att ligga på sitt favvisställe nästan hela dagen....i bilen...


 

Bella i bilen med strumpförsedda tassar.....


Tjusiga tassar...

Mycket bra användningsområde till alla omaka sockar.. Bella tyckte sådär och regnar det blir det ju blött....elände


Som tur vr var det fint väder hela dagen igår. Är det någon som har ett tips på BRA tasskydd, helst ett mönster på några man kan sy själv för i morgon hotar väderleksgubbarna med regn.


Bellas tassar ska badas 1 gång om dagen i grönsåpevatten och sen ska tassarna torkas av med klorhexedinlösning morgon och kväll och smörjas in med göra-Bellas-tassar-bra-salva. Nästan ett heltidsjobb....:-)


Tassarna ska badas i 10 minuter varje kväll.....


Sen är det ju tratten som är stor som ett hus, hon står stilla där hon blir nedsatt och vågar inte röra sig för hon smäller i allt hon kommer åt.

Här har hon fastnat under bordet....Stackars  Bella


Men det är ju skönt att vila med husse i alla fall med eller utan tratt....


Husse och Bella vilar i soffan...(tratten åkte av efter en liten stund) och då blev det mys utan tratt.....











































 
 
Ingen bild

malte o snok me matte klok

11 maj 2008 13:37

å va det är jobbigt med tratt...vi avskyr tratt...vi sitter mest stilla o deppar om vi måste ha tratt...vi lider me dej bellsingen!
Eftersom malte har en dum klossing så har vi köpt en liten tassstrumpa med kardborreband som man kan spänna vilket är väldigt bra men det borde man ju kunna sy på själv på valfri strumpa som funkar bra, det bästa är ju förstås att den är vattenavisande men täta strumpor kanske ej är så bra till svamp då svamp avskyr luft så man behöver ju inte stänga inne tassen mer än i onödan...svårt det där...

 
Tanten

Tanten

11 maj 2008 14:33

Men lilla gumman! Hoppas att dina tassar läker fort.
Kramar från oss alla!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

11 maj 2008 16:05

tack snälla för det goa inlägget på min blogg! Inte kulför Bella med tratt men vad gör man, huvudsaken dom behandlas. Vilken tur att hon har en snån snäll matte som hjälper till med grisörat :) Nospussar från Timse (tikar gillar han ju iallafall nästan jämt...)

http://timsevimse.blogg.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

11 maj 2008 18:30

Näää... stackars, stackars Bella...vad synd det är om dig nu. Ont i tassarna är ju illa nog, och dessutom får du dras med den där tratten runt huvudet. Inte roligt alls.
Vad har du gjort i tassarna Bella??
Snäll matte du har som håller grisörat åt dig, och sen få en gosestund som tröst med husse i soffan är väl helt okej.
Massor med gos från Molly & Moa som är trötta i dag efter båtturen.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

11 maj 2008 19:22

men stackars dej gullet !
har du fått svamp eller ?

 
Sigge

Sigge

11 maj 2008 19:53

STACKARS DEJ BELLA!!!!!
Jag vet hur äckligt det är med strumpa på tassen. Var ju utsatt för det för ett par månader sedan-
Fast matte köpte nåt äckligt onödigt ( i mitt tycke) tasskydd på grisöronaffären. Det skyddade mot blöta sas det. Fast jag hoppade på tre ben när jag hade det.
Hoppas du slipper både tratt och strumpor snabbt!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

12 maj 2008 14:14

Nä, vilken otur du har Bella! Vi hoppas att du snart blir frisk, så att du får springa omkring och plaska i Storsjön. Men du, just nu kan det vara gott att ligga uppkrupen i sängen och "tycka synd om". Det där vita som yrde runt idag...inte kul!

http://nysvansat.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards