Alla inlägg den 5 april 2008

Av Gunilla - 5 april 2008 22:02

Mums...jag är ju en glasstokig människa och nu har jag hittat hit...Ben & Jerry's galet goda och vulgärt välfyllda rättviseglassar i massor av smaker.


Ben & Jerry's


Smakat ett antal och alla var galet goda. Jag har ju en viss förkärlek för mörk choklad i alla former. Ät och njuuuut!

Av Gunilla - 5 april 2008 11:27

Läs detta!


Svamphunden Sigge fann detta i morse på sin morgontur. Sigges makabra fynd.

Av Gunilla - 5 april 2008 11:02

I går kväll när jag som vanligt skulle försöka dra ut min konstiga hund på en kvällsprommis hände nåt spännande......


Då jag misslyckades kapitalt med att få henne av gården stannade vi kvar på gården och snusade igenom den ordentligt. Efter en liten stund spetsade Bella öronen rejält och drog iväg till en tall.....Vad tusan nu då tänkte jag...


Bella hade hittat en alldeles ny  kompis.....


Matte titta vad jag hittat........


Bella hade fått syn på sin första igelkott. Jag har faktiskt aldrig träffat på en kotte så tidigt på året. Den hade väl vaknat av all vårsol och kände sig redo att ta i tu med vårbruket :-)


Men vad är här? Runt, taggigt, tickar och väser....


Bella var otroligt nyfiken och kotten väste som bara tusan och alla taggarna hade den utåt. Hur än Bella försökte säga hej så förblev kotten alldeles ovillig att ens hejja lite tillbaka.......


 

Kotten inspekteras först på lite avstånd.....


Sedan på lite närmare håll....


Jaha, det är så här taggigt luktar!


Tillslut gick vi in och efter ett tag såg jag hur kotten vecklat ut sig och sprungit över vägen till grannen. Jag hoppas att den klarar sig då det kan vara kallt på nätterna. De går väl i ide antar jag över vintrarna. Vi får väl se om Bella träffar sin nya polare någe mera längre fram i sommar. Förhoppningsvis beter den sig inte lika taggigt då.......:-)


















































Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards