Direktlänk till inlägg 19 juni 2009

Midsommar

Av Gunilla - 19 juni 2009 12:19

Det regnar INTE och är INTE speciellt kallt kanske kan man börja tro på en midsommar utan frostskador....efter den senaste veckan hade jag helt förlorat hoppet på att sommaren någonsin skulle komma men när det inte längre är kylskåpskallt ute börjar hoppet komma krypande....Och, tysken har ju talat i år igen. -Fint efter midsommar, säger han som vanligt, men jag tycker att han låter som en trasig skiva .... Men det håller ju hoppet uppe på befolkningen att det faktiskt ska bli sommar så det fyller ju kanske en funktion.


Bloggade i förra veckan och hade skrivit ett långt och förståss mycket innehållsrikt inlägg när jag tryckte på sparaknappen blev det ngt fel så hela inlägget for bort och det var det bloggandet för den veckan (månaden) det.


I morgon åker M & L till Halmstad. De packar och stökar och fixar. F är i Stockholm och skulle hälsa på några polare han skulle kolmma hem på söndag hördes det som.


Tyvärr har jag hoppat av min medryttarhäst. Eftersom ägaren dels tyckte att jag skulle ha hand om hästen mer än vad jag hade samt betala mera så hoppade jag. Det går inte ha hand om en häst 3-5 gånger i veckan och sedan jobba heltid och resa som jag gjort denna vår. Tillslut var jag BARA trött. Trist för jag gillade hästen hon är en godbit även om hon inte kunde så mycket. Vänlig och gullig att hålla på med. När jag kom så kom hon mig tillmötes i hagen och såg allmänt glad ut.


Toriva och jag

 Vi får se till hösten jag har nåt på gång redan men nu är det vila och lite bete i sommar, ja betet överlåter jag till hästen men i alla fall vila....


I kväll blir det ganska lugnt hoppas jag. Vi ska käka gott är det tänkt. Jag är så trött så jag vill faktiskt bara vila inte göra nåt alls som kräver något sorts arbete. Går på semester om 14 dagar. R började sin lååånga semester i torsdags. Jag ska ha 6 veckor i år också, jag har massor med komp att ta ut, sådär en 110 timmar....vilket gör inte fullt tre veckor. Var i Stockholm i onsdags men det var nog sista resan för denna vår hoppas jag. Nu ska jag mest sitta och sammanställa en undersökning som gjorts ganska lugnt  lite av klippa och klistra stuket. Passar mig utmärkt  just nu.


Sommarfina tjejer!

Men nu är L inte svarthårig längre hon gick från fullständig morot till blond morot över till mörkblond med lite rött i. Det ska väl bli lite slingor i frisyren vad det lider.


Bella har lite ont i sina tassar nu igen det har ju regnat så mycket men jag rakade tassarna i går så det ska hållas i schack hoppas jag. Jäkla tassar att vara känsliga för blött.


Ha en trevlig Midsomamr alla! Det ska jag ha en alldeles lugn och skön en!




 
 
Karin

Karin

20 juni 2009 08:23

Glad Midsommar på er ........

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards