Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Det händer så mycket på en vecka

Av Gunilla - 18 september 2009 23:50

Inte skrivit på jättelänge. Visste tex inte att det ser helt olika ut nu motför när jag var härinne sist...


Förra fredagen gick det företag jag jobbar för i konkurs. Kl 15:00 fick vi anställda reda på att så var fallet. En vecka har vi nu gått i ovisshet och i dag fick jag reda på att detta var min sista dag på företaget. På måndag är jag arbetsbefriad och kommer att vara så under hela min 4 månader långa uppsägningstid. Jag har aldrig varit arbetslös eller ens "arbetsbefriad" tidigare då jag vet inte riktigt hur man gör. Tänk förra fredagen före kl 15:00 funderade jag på vad jag skulle tillbringa hösten med för projekt och jag styrde och ställde även i det projekt som jag nu under en kort period drivit och i dag fick jag alltså höra att jag from måndag var "arbetsbefriad". Mina nya bästa vänner kommer att bli arbetsförmedlingen, Thörners och StepStone.....


Här har ni mig:

Arbetat inom samma företag i 7 år, utbildad systemvetare (och för den delen optiker) lett stora och små projekt med ett mycket gott renomé. En jävel på att få saker att hända (de brukar slänga in mig när de tycker att det är lite stiltje eller ngt annat som inte funkar som det ska). Socialt mycket kompetent och är nästan alltid på ett strålande humör förutom när jag blir förbannad eller ledsen, då blir jag just riktigt heligt förbannad eller riktigt ledsen med stora rullande tårar på köpet. Starter uti fingerspetsarna och vill inte gärna förvalta som jag nog redan talat om tidigare i bloggen. Uttrycker mig väl i både väl i både skrift och tal  både på engelska och svenska. Agerar ofta länk mellan teknik och vanligt folk enligt devisen begriper jag så kan jag även få folk att begripa vilket innebär att jag inte alls är rädd att fråga för man gör inte bort sig man blir bara en liten aning klokare och räddar de som inte törs fråga......


 För tillfället är jag nog i det känslomässiga tillståndet rätt jävla sur (har passerat stadiet med stora rullande tårar i veckan som gått för att sedan blivit lite mera förbannad för var dag som gått.....) Nog om detta.


Börjat rida en häst som heter Busen och nu när jag under de kommande månaderna har hur mycket fritid som helst jag vill verkligen försöka ta vara på den tiden och bara ha det bra och reda ut vad jag vill göra fortsättningsvis. Bella ska få många långa prommisar. Jag kan vara i stallet på dagtid, huset kommer att vara skinande rent och middagen ska stå på bordet när min käre make kommer hem... Eller så får jag börja titta på Glamour. Glad Kommande veckorna kanske jag helt enkelt sitter på en stol och tittar i väggen så att jag får landa och fundera ut någon bra lösning, men sedan, då går jag till handling. Jag har ju som sagt inte haft så översvallande lång tid att reflektera över någonting så jag får väl ta de närmsta veckorna som kommer, till det reflekterandet. Det är ju spännande när man som jag, faktiskt är väl medveten om både mina styrkor och svagheter. Har jag lite att göra får jag oftast inget gjort är jag däremot nerlusad med jobb hinner jag hur mycket som helst.


Om någon undrar så är jag fortfarande inte speciellt förtjust i Bulgarien men vi hade det jättemysigt där, mina brudar och jag (jag skriver väl någon liten avhandling om detta i kommande inlägg) och så var vi och plockade kantareller i Handöl för någon helg sedan med goda vänner men, som sagt det var ju på den tiden jag hade ett jobb......


Men nu jag jag ju i alla fall tid att bloggaFlört

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards