Alla inlägg under maj 2007

Av Gunilla - 29 maj 2007 19:42

Man skulle kunna säga att det finns vissa likheter mellan denna unge man och den unga man som huserar i vår källare.....


Zitz




Av Gunilla - 29 maj 2007 18:43

Bellas nuvarande matte hade lagt upp bilder på henne som var tagna från andra sidan, hon har alltid fotat valparna så man ser vänster sida nu hade hon lagt upp högerflanken på Bella efter en försynt förfrågan av mig......


Bella från ena sidan....


 ...och Bella från andra sidan  :o)


Bella ser ju som sagt smått förnärmad ut på bilderna så även på denna men kanske inte riktigt lika mycket som förut, men hon är galet söt eller hur?

Goding, 7 veckor


Bara 14 dagar innan vi får hämta henne nu!

Har nog börjat få förvärkar nu....;-)

Av Gunilla - 29 maj 2007 18:21

Hur kan man bli så galet trött?? Kommit hem från jobbet och känner mig som en trasa. Jag är aldrig sjuk så det håller jag inte på att bli, bara trött. Iofs slet jag som en skållad råtta i helgen men jag tycker ju att det slitet är kul! Men man kan kanske bli trött i alla fall.


Nu har jag beställt biljetter och fixat för att jag ska kunna åka och hämta Bella samtidigt som jag åker till Borås i jobbet om ett par veckor. Jag använde INTE det resebolag som vi ska använda, tordes inte göra det för då hade jag väl inte hamnat varken där jag skulle eller när jag skulle. Vi får väl se nu då om SAS behagar åka som de ska eller om jag helt enkelt får ta kvasten.......


Ser så illa utan brillor, sitter och skriver nu utan mina glasögon och det gör så ont i mina ögon. När jag arbetade i mina föräldrars optikaffär för många år sedan kom det in en massa människor i lagom ålder för läsglasögon. Jag förklarade då väldigt ungt och kvickt för dem att när man kommer i "den åldern" brukar man ofta behöva läsglasögon. Föga anade jag vad j..ligt det känns och vad illa man såsmåningom ser utan. ..... Klarar inte av att läsa eller sitta framför skärmen många minuter innan jag får spader och ont i huvet.


Nu har jag hämtat brillorna :-) och jag ser så bra igen! Jag har förresten varit på Gotland och opererat mina ögon mot närsynthet (när man ser illa på långt håll alltså). För sådär en 15 år sedan gjorde jag det. Helt häftigt. Nu gör man förmodligen kanske annorlunda men jag har sett och ser bra och är kanonnöjd. Jag var ordentligt närsynt innan och det öppnades en ny värld när jag kunde funka utan brillor. Det kändes som om jag hade en grusgrop i ögat dygnet efter operationen men sen funkade det fint. Hade linser i massor med år innan och det funkade också bra men härligt att inte behöva något alls. Birgitta Amer hette hon på Gotland som gjorde det, vet inte om hon fortfarande håller på.



Av Gunilla - 26 maj 2007 15:38

Nu har vi kommit hem och packat upp dagens skörd.


Det blev en massa "bra att ha" saker bla några matskålar till Bella som jag inhandlade på ÖB för en billig penning....

Matskålarna


Några leksaker måste ju också finnas till nykomlingen och det blev en dragkampsknut och ett ben och lite till:

Braiga Bellaleksaker


Hundburen satt i bilen som en smäck så den inhandlades också. En dyna också förståss som vi lagt i buren. Det ska va mjukt och mysigt.....Inte snyggaste dynan men den hinner nog bli uppäten i sinom tid. Dynan  hittade vi på ÖB.


Hundbur & dyna


Av dessa gjorde jag en kräm i morse och till efterrätt kommer det förmodligen att inmundigas paj av nedanstående....


Rabarber


Bakom rabarberna skymtar mitt växthus. Ännu har jag inte flitt det, men i em kommer där att vara fixat och planterat och bildbevis kommer också förståss.....

 

Älskade växthus!

 Nu ska jag ut och fixa......

Av Gunilla - 26 maj 2007 09:43

är nästan det godaste som finns!

Ska göra det idag kändes det precis som just nu........Rabarberna står i landet och bara väntar på att bli paj!

Av Gunilla - 26 maj 2007 09:01

är det dags för idag.

Bla  ska vi inhandla en bur med tillhörande dyna. På vår eminenta djuraffär "Djuraffären på Frösön" ska vi botanisera. För lite sedan kom ett erbjudande ang denna bur som vi iofs (=i och för sig):o) (obs internt skämt....) skulle köpt i alla fall men som iom (=i och med)(obs ytterligare ett internt skämt :o).....) erbjudandet blev ett par hundralappar billigare. Då blir jag ju lite glad. En Biabädd står också på inköpsschemat men den blir nog inhandlad på Granngården där de även hade en "fusk" Bia som funkar precis på samma sätt men det är inte Bia vilket innebär att den är ett antal hundralappar billigare den också. Vi kommer alltså att tjäna hutlöst med pengar idag jag och min käre make :-). Tänk på de min kära panel som säger att det är så dyrt att skaffa hund.... :o) Några tuggben slinker nog kanske också med.


Kammar och borstar till hundar har jag förstått är en djungel. Det finns äkta och halväkta och helt oäkat med svin, plast eller metallpiggar. Kammar med fasta tänder och kammar med rullande tänder osv jag tror jag slutar nu med denna utläggning, måste ta en paus och vila från borst- och kamdjungeln........


I allafall måste fröken ha ett gosedjur när jag hämtar henne. Vilket innebär att det förmodligen står på inköpslistan det också.


Och jord.......vi ska eller rättare sagt jag ska sätta i landet och plantera ut gurka, tomater etc i växthuset i morgon. Så hurra, jag får krypa lite i landet även denna helg. Jag älskar vårt växthus! Inte för att jag på ngt vis är en otrygg person men i växthuset blir man (jag) fullkomligt varm, glad, harmonisk och trygg! Inte nog med det, det luktar fantastiskt också. Kan ta med mig en stol och bara sitta där och filosofera på somrarna. Vintrertid är det inte lika inbudande, faktiskt inte inbjudande alls men jag är kompis med vårt växthus, jag......

I morgon ska valda delar av familjen till Sveg?! 20 mil enkel resa för en fotbollsmatch. Jag tror ngn med mig skämtar aprillo...... R & M och en till tjej i fotbollslaget åker med R hela vägen dit och hela vägen tillbaka. L hade bestämt att det passade inte den primadonnan att spela fotboll i Sveg så hon skulle stanna hemma.......


En liten väderrapport härifrån kan tala om att vi har STRÅLANDE sol och mellan tummen och pekfingret 15 grader varmt. Ska som bäst försöka att väcka min snarkande man och gå ned och väcka alla snarkande barn, jag tror att vi (som vanligt) haft 3-4 bonusbarn. Man brukar få räkna in dem vid frukostbordet.......


Ha en fantastisk dag!

Av Gunilla - 24 maj 2007 20:01

Nu har jag varit duktig och tagit med mig kameran till Tanne fint väder idag så vi red ute. M trodde att vi red i skogen därav inga bilder på oss men några på henne i hennes ridgrupp.


 Moa och ariel

Moa och Ariel


Vi red i en stor hage idag läskigt och spännande tyckte hästarna. En del av de små livet såg det hela som ett tillfälle att få mera mat i magen i form av härligt gräs och andra delar av befolkningen tyckte att det bästa man kunde göra var att kuta allt vad man orkade i vild krumsprång.

Moa och hennes polare på grusplanen


Några av oss höll på att åka av då ett bomförråd var synnerligen läskitg......


Stilstudie


Tanja tyckte nog att jag var dötrist för jag ville inte att hon skulle kuta som en galning med mig på ryggen utan vi la istället massor med fina volter..... Hur som helst är det så härligt att rida, lite farligt men jättekul :o).


 Tanja som Gunilla red idag


Nu måste jag titta på Lyxfällan kanske borde man införa körkort på att ha egen ekonomi... :-)

Av Gunilla - 23 maj 2007 18:31

hur får man någon att sluta som inte vill??

Jag är antirökare av hög klass och är otroligt irriterad på alla som är så korkade att de medvetet börjat röka (hur man nu kan göra det omedvetet... :-). Men jag är samtidigt otroligt inkonsekvent för om jag druckit ett glas eller två vill jag gärna ta mig en cigg, korkat eller hur??


Nu är det ju så att en mycket närstående person fått för sig att det är otroligt coolt att röka och jag står maktlös. Konfiskerar cigaretter och drar in månadspeng, bönar, hotar men det verkar inte vara mycket som hjälper...


Någon som har ett hett tips. Hade det varit på 50-talet ex hade jag väl inte sagt så mycket för då uppfattades det väl som i princip som "nyttigt" att röka men idag, 2007, med den massiva information som finns !!?? Undrar i mitt stilla sinne om det finns en skruv lös......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards