Alla inlägg under april 2009

Av Gunilla - 20 april 2009 21:38

En liten kille som sjunger som en gud....


http://www.youtube.com/watch?v=yVU4IkzMNIo Se den

Häftigt kan jag bara säga.


Å så läser jag en bra bok ...Shantaram av Gregory David Roberts...Läs den.


Boken jag läste innan hette "Silverfisken" tyvärr en sann historia av en tjej som heter Sofia Rapp Johansson. Första raden slår undan fötterna totalt och sedan fortsätter den i samma stil. Fruktansvärd bok med det fruktansvärt innehåll. Går inte föreställa sig hur denna lilla flicka har haft det och att hon fortfarande är i livet. Vet inte om det skulle utfärdas en varningstext på den så fullkommligt vansinnigt ruskig är den. Den första boken handlar omdå hon är 4-6 år i den andra boken som jag samlar mot för att kunna läsa är Sofia 6 år den heter "När skulderbladen blir till vingar".


Är i Finland igen, blir här tills på onsdag. Det var kanonväder idag när jag satt hemma och jobbade innan flyget gick. Övriga familjen började ju jobbet/skolan igen och då passade det på att skina upp....men det har faktiskt varit ganska fint väder här innan också. 


Ridit hela helgen. Funkar bra. Toriva  (och jag) börjar att hitta varandra i hur det ska gå till.  Hon och jag tragglar serpentinbågar och skänkelvikningar. Inte lika blött och skitigt längre där jag brukar rida, runt myren. Hon är väldigt arbetsvillig och trevlig.


Bella är en busfröken som vanligt. Hon måste vara världens snällaste hund. Jag har nog aldrig träffat en härligare vovve (sade jag förstås helt opartiskt) :-). Nu ska jag lägga mig och läsa några sidor ur Shantaram....Klockan är 22:50 här dvs en timma innan svensk tid och ajg ska äta frukost kl 07:15 piiiip är det tänkt...


Hörs!

Av Gunilla - 11 april 2009 00:12

Hektisk färd till Blåkulla med nyinköpt kvast och huckle. Tog med Bella istället för katten ...kan bero på att vi inte har någon katt. M & L hänkade också. Vi hade mycket trevligt allihopa. Bildbevis saknas tyvärr men kanske någon därute har ett lite t foto av turen :-)


Bella har blivit stor, närmare bestämt 2 år! I tisdags fyllde fröken. Firades såklart med tårta och giiiisöra.

Fantastiskt väder sol o sådär en 10-12 grader varmt. Tar såklart stenhårt på snön. Den är alldeles som mjukglass till Bellas stora förtjusning. Hon borrar ned nosen i snön och vevar runt lite sedan skäller hon sitt bästa vårskall... i snön...så den sprutar. Hon ogillar att gå ut nu igen om det inte är torrt på backen läskigt detta att bli blöt om fötterna av blöt asfalt.


Ridit Toriva igår och idag. Härligt. Börjat trava nu och hon tycker att det är så kul så, men hon vill gärna ladda och kuta fort så hon blir lite sur när jag säger att vi inte ska det. 


I dag när jag vaknat dvs påskafton ska jag  rida henne igen och sedan är det dags för påskkalas. Föräldrar och syskon kommer att komma och vi brukar äta gott och ha det allmänt bra. 


Jag hoppas att alla får en riktigt Trevlig och Glad Påsk!


Snyggingen!



 Ja, en återvinningsbild igen då men en snygg en....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards