Alla inlägg den 26 april 2008

Av Gunilla - 26 april 2008 20:24

så skönt. Krattat och påtat och plåtat  :-)


M spände ett band mellan ett träd och nån buske och sen hoppade både hon och Bella en lång stund..


Bella tar i ....o hopp.....


Hur kul som helst....


Kan det vara en pippi....nae, det är en flygande  Bella . Hon har faktiskt näsan pekandes hitåt men det syns inte riktigt......


Kan hoppa hela tiden jag för det är så kult!


Åsså en snygg landning!


 Blääääää!


Tyvärr enligt Bella hittade jag en jättebra och mycket snygg röd badbalja till Bella. Jag borrade ett hål i botten och vips hade jag fått till ett badkar. Borrade hålet så stort att jag kan sätta i en vanlig vinkork så kan jag fylla i  vatten också. Avrinningen hamnar ovanför avloppet så det rinner rakt ut dit. Smurtigt va.....Tidigare när det skulle badas (ja, som kanske ni förstår har vi ju till min stora sorg inget badkar) har vi haft vatten över hela badrummet. Men nu har hon ett mycket bra badkar med avrinning som framöver kommer att bli väldigt välanvänd är jag rädd.....


Köpte baljan på Ö & B för ett par hundra men det vara värt varenda krona. Baljan rymmer hela 90 liter....Så änligen går det att få henne riktigt blöt ...hon har ju så galet mycke hår


Efter badet sedvanligt rally så mattorna flög men nu ligger hon förmodligen och smyggonar sig i nåt hörn och är ren och mysig och för en gångs skull inte bara en jordhög...:-)






















Av Gunilla - 26 april 2008 10:19

tror jag i alla fall. All snön har ju inte masat sig av gården ännu men vi tänkte ta kanterna ut mot vägen och i häcken så de som sopar gatorna kan ta med sig det då.... Vill verkligen att de sopar nu.


Bella har för tillfället  fantastiskt mycket gemensamt med Lortis eller Pigben som han heter på engelska..... 


Men när jag var ute på gården igår hittade jag faktiskt dessa som vågat sig ovan jord

Det ser ut som det behöver krattas lite ...och det gör det :-)


Vi hade premiär i går också, kaninerna fick komma ut i uteburen. de fick glädjefnatt och tog några extra repor runt i buren


Iriz och Våfflan glada premiärlejon i uteburen, härligt tycks de tycka


Bella hade det lite jobbigt med atty inte få gå in till kaninerna utan att det var galler emellan de måste ju passas......noga.....


Bella har järnkoll på vad ninisarna gör...och inte gör....


 Men OK rå man kan väl ränna med en sväng med bollen då....


Här kommer jag....


Men det var jobbigt!


Intagit sin favvispossition i soffan , tror i alla fall att det är Bella för det är mest en massa hår överallt!


Men här ser man att det är Bella. Attans att den är oskarp över ögat måste träna på att ta kort .......


Snörping! Tyvärr mest bara nosen som är skarp.......


Bella som tyckte att vi skulle gå och lägga oss i går kväll......


Nu ska jag åka och inhandla en tvättbalja som jag kan stoppa Bella i för det behövs!


Sea ya!








































































Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards