Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Elitläger bla

Av Gunilla - 9 juni 2009 18:13

Under två års tid har det varit utttgning till den elitlagssatsning i fotboll som de gör i alla län. Folk har kommit och gått i detta lag men antalet spelare  har hela tiden minimerats. Förr-förra helgen var det sista gallringen i Junsele för uttagningen till Jämtland/Härjedalens elitlag. M & L var där och kämpade om två platser. Det var en olidlig väntan på besked, för två av 18 tjerna skulle sållas bort. Från M & L's lag var 7 st uttagna till Junsele och nu skulle alla få reda på, endera under måndagen eller tisdagen om de kommit med...


Jag satt nere och tittade på tv under tisdagskvällen och plötsligt hör jag ett illtjut..... Det visade sig att båda brudarna hade kommit med och ska nun åka ner till Halmstad efter midsommar och vara två av de 16 som representerar Jämtland Härjedalens flickor födda 94. Jag är en MYCKET stolt moder!!


Fyra från deras moderlag kom också vidare till Halmstad så himla kul men såklart blöder mitt hjärta lite för den 7:e tjejen från deras lag som föll på målsnöret.


Jag har jobbat, och jobbat och jobbat.

Tyvärr har jag sagt ifrån mig hästen som jag är så förtjust i jag insåg att det i längden blev ohållbart så jag hoppade av. Förra veckan var jag hos Toriva förmodligen för sista gången. Och det känns sorgligt  för jag gillade den filuren. Hon kan fortfarande inte så mycket men hon var trevlig och härlig att hålla på med. Hon kom mig alltid till mötes när jag kom och skulle hämta henne i hagen och såg glad ut. Jamen, hon hade i alla fall öronen framåt och kom emot mig och var allmänt söt.

Jag orkade helt enkelt inte att ha henne så mycket som jag har har haft  hela våren då det har varit hysterisk med jobb och resor hela tiden.


Jag jobbade utöver min ordinarie arbetstid hela helgen lite drygt men nu ser jag någon sorts ljusning i jobbträsket. Det är tur att jag gillar mitt jobb men det kan ju faktiskt bli för mycket av det goda i alla fall. Nästa helg ser jag fram emot att göra absolut INGENTING, förmodligen en utopi eftersom jag är jättedålig på det, men jag skulle vilja prova....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards