Alla inlägg under april 2008

Av Gunilla - 13 april 2008 11:31

Ja tyvärr så har vi ju det här fortfarande. Trodde i mitt stilla sinne att det skulle börja närma sig vårkaten nu men icke......Det småsnöar och har gjort av och till ett tag..... Men som sagt Bella tycker att det är härligt.


Idag blir en slö dag. Jag och Bella har varit ute på morgonprommisen  förstås busat, hittat ett fynd och samlat pinnar som vi nu ska försöka få iväg till Sigge... :-).


När vi har gäster säger de alltid att Bella är såååå lugn. Hon hälsar förståss och blir överlycklig över uppmärksamheten men sen går hon och lägger sig och fillurar i nåt hörn. Hon har en förmåga att kunna  se riktigt avslappnad ut som är få förunnat....


Känns som det är svårt att vara mera avslappnad.....


Inne är hon lugn som en filbunke (om hon nu inte  är nybadad eller bara får ett vanligt hederligt tokspel)


Gick vår vanliga prommis idag och kollade hur långt våren hade kommit....och det var inte långt det.......


Galet med snö och mitt i den en galen hund..... Nånstans där finns faktiskt fyra ben även om det ser ut som hon har nån sorts hårig kjol på sig  :-)


Hittade ett mycket intressant fynd....en gammal ex skata....

Dagens fynd.....Bella kom springades med den glad i hågen och matte sa usch & blääää......


På spaning efter nåt vårliknande.....


Varsågod Sigge, pinnen är din......Bella hittat Siggepinne


När vi kom in upptäckte vi något läskigt. Bellas käk var slut.....Bella trodde inte riktigt på oss så detta fick inspekteras noga!


Nepp inte ens ett endaste litet korn kvar.....Mot mataffären bums!


Söt näsa! Vem den tillhör får ni allt gissa......


Nu ska vi upp till stallet där den lite äldre hästherren står och kolla läget igen. Vet inte om ägarna är där men vi ska i alla fall dit och gosa lite.


Äh, det här med bloggandet verkar inte vara så farligt. Och precis som Snoki-kroki och Malti-paltis matte säger: Lagom är bäst!


Fastnade föresten vid han mimkillen som jag länkat till i går ett bra tag. Han har några flera riktigt bra mimer...mimar...mimisar ja eller vad man nu säger. Såg flera gånger och fnissade högt!



























Av Gunilla - 12 april 2008 15:06

Tjejen demonstrerar en  webkamera somman kan gör roliga saker med.....


Kul tyckte jag.....fniss fniss


Av Gunilla - 12 april 2008 14:50

Hittat nåt skoj....En kille vid namn Johan Lippowitz eller som han heter på riktigt David Armand mimar till Natalie Imbruglias låt Torn......

Partade igår lite lagom men det var kul och jättegod mat. Nu är nya lokalerna invigda och klara!

Av Gunilla - 12 april 2008 11:26

Allt är ju relativt men nu jag jag av säker källa (Metro :-)) fått höra vad som är det absolut farligaste man kan företa sig.....

Dyka med hajar.....nae, klättra uppför Mount Everest (utan syrgas annars blir det för lätt......)...nae, ensam försöka ta sig igenom New Yorks värsta kvarter nattetid.....nae, .......


Det farligaste av allt är att blogga! Det var nätt på att jag vågade sätta mig vid tangenterna idag. Rädd att döden dö så fort jag tryckt ned första tangenten, men se jag lever än.....


Nu kommer svärmor o kompani så jag är trygg en stund och säker från bloggandet :-)


Vi får väl se om jag törs mig på detta våghalsiga koststycke lite senare i dag



Morsning korsning

Av Gunilla - 11 april 2008 17:15

Hoppas att det blir kul....

Av Gunilla - 10 april 2008 21:59

"Stanna alla klockor!"

Stanna alla klockor, stäng av din telefon,

tysta hunden med ett ben där den gläfser i vrån,

täck över pianot och låt kistan bäras ut

till de sörjandes tårar och trummans förstämda salut.


Må flygplanens klagan betyga vår nöd

där de ristar sitt budskap i skyn: “Han är Död”,

klä duvorna i kräppkragar på städernas torg,

låt polisen bära svarta handskar av sorg.


Han var mitt norr, mitt söder, mitt väst och öst,

min arbetsvecka och min söndagströst,

min dag, min afton, mitt tal, min sång;

jag visste inte att kärleken skulle ta slut en gång.


Stjärnorna behövs inte; blås ut varenda en.

Montera ner molnen och ta isär solen sen,

sopa ren skogen och töm haven på deras innehåll;

ty från och med nu spelar ingenting mer någon roll.


Mycket vacker och sorglig dikt som jag hittade på en blogg idag....

Kunde inte låta bli att låta er läsa och tycka om...

Av Gunilla - 10 april 2008 21:51

Skänker en tanke och tänder ett ljus för Engla och hennes familj.


Av Gunilla - 10 april 2008 21:38

att jag anmält fröken till en agility kurs. Det blev inte Brunflo även fast jag var inne och tittade där (tokiga dagar för mig  men tack för tipset Lena!) Jag hittade en på ÖBH där jag redan är medlem. Ska bli jättekul.  Bella älskar att hoppa och vänder på en femöring. Jag hoppas bara att hon är lydig nog att hon får vara med......Vi får väl se....

 Är hon inte det får jag väl se till att hon blir det då!


Nu är det natti natti!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards