Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

Har hunnit med en massa saker som nu är dags att både....

Av Gunilla - 27 juli 2009 13:28

förtälja och dokumentera.

Har semester kan jag ju först berätta och jag börjar på min 4:e semestervecka idag, av 6 st sådana. Vädret har i alla fall varit konstant....Regn, regn, regn, regn och så lite mera regn.  Jag och M och L Fick nog så vi ahr bokat en resa hit....

Hotell i Bulgarien!

Jag behöver sol annars får jag nåt sorts bryt. Det var jättefint väder ända till kl 17:00 den 3 juli sedan brakade det loss..


Tjejerna har hunnit med en massa fotboll. Storsjöcupen som de detta år knep hem vinsten i. Glada miner och jättekul. De hade tur och hade kanonväder hela veckan (ja, det var förståss veckan innan jag gick på semester :-) Kanon att de vann.

Stolta innehavare av storsjöbucklan 2009!


Hela det duktiga laget:

Frösö Frösö IF Flickor 94


Sedan var det dags för Gothia. Vi bilade dit. Bella buling fick vara på kollo hos min bror. På nedvägaen stannade vi till hos R:s bror som bor i Stockholm sov där en natt och så for vi vidare. Spännande att se denna jättefestival. Brudarna bodde i en skola och jag och R bodde i ett uthyrningsrum som R:s fd svåger hade fixat. Kanon var det. Göteborg skulle jag nästan kunna tänka mig att bo . Härlig stad och trevliga människor.


Något Välkänd profil...

Vet ni varför Posseidon inte kan sälja ngn fisk......


Han har ju inget stånd! Hehehe


I gruppspelet gick det sådär tjejerna förlorade 2 matcher av tre och spelade oavgjort i den tredje. Innebar B-slutspel. Men förtusan det var ju 120 lag i deras åldersgrupp. I B-slutspelet tog de sig till en 8-delsfinal i alla fall. Tyckte jag var bra. Laget gjorde två mål i hela turneringen och de som satte dessa mål, var M i ena matchen och L i andra matchen, säger en stolt moder....:-)

 

M & L inför en match....


Lite uppvärmning :-)


Massivt skavsår.....ONT!!


Jag är förundrad över hur M kunde springa som hon gjorde, hon köpte nya skor (inte fotbollsdojor dock) och fick detta lilla sår....


Det var jätteroligt att se dem spela!


 

Stilstudie i kämpa om bollen....


Denna filur fick vara hemma ....


Sötstrumpan Bella


Funderade lite på att ta med henne men det skulle bara ha blivit tjorvigt och där vi bodde fick man inte ha hundar.... Men hon blev väldigt glad när vi kom hem.


Innan vi åkte ner till Gothia och innan jag gick på semester var vi på kalas, 50-års kalas! Det är nämligen 50 år sedan mina föräldrar gifte sig i år.

Tycker att denna bild är jättefin!


Grattis till Guldbröllopsdagen!


Förhoppningsvis får jag också känna hur det känns men det är ett litet tag dit, den 24:e juli var det 16 år sedan jag och R sade JA!


 

Bella får avsluta detta inlägg med en sötisbild!


Nu tjatar brudarna om torsdag, för det är då vi drar till Bulagrien...Yran skippar vi detta år mot lite sol. De har lovat regn så länge som man kan se i alla fall. Urrk.....




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards