Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Glad Påsk!

Av Gunilla - 11 april 2009 00:12

Hektisk färd till Blåkulla med nyinköpt kvast och huckle. Tog med Bella istället för katten ...kan bero på att vi inte har någon katt. M & L hänkade också. Vi hade mycket trevligt allihopa. Bildbevis saknas tyvärr men kanske någon därute har ett lite t foto av turen :-)


Bella har blivit stor, närmare bestämt 2 år! I tisdags fyllde fröken. Firades såklart med tårta och giiiisöra.

Fantastiskt väder sol o sådär en 10-12 grader varmt. Tar såklart stenhårt på snön. Den är alldeles som mjukglass till Bellas stora förtjusning. Hon borrar ned nosen i snön och vevar runt lite sedan skäller hon sitt bästa vårskall... i snön...så den sprutar. Hon ogillar att gå ut nu igen om det inte är torrt på backen läskigt detta att bli blöt om fötterna av blöt asfalt.


Ridit Toriva igår och idag. Härligt. Börjat trava nu och hon tycker att det är så kul så, men hon vill gärna ladda och kuta fort så hon blir lite sur när jag säger att vi inte ska det. 


I dag när jag vaknat dvs påskafton ska jag  rida henne igen och sedan är det dags för påskkalas. Föräldrar och syskon kommer att komma och vi brukar äta gott och ha det allmänt bra. 


Jag hoppas att alla får en riktigt Trevlig och Glad Påsk!


Snyggingen!



 Ja, en återvinningsbild igen då men en snygg en....


 
 
 Anna med flock

Anna med flock

12 april 2009 10:31

Låter som ni haft en trevlig Påsk. Ha en fortsatt fin helg!

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards