Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Hej igen

Av Gunilla - 21 maj 2009 08:59

Jag har jobbat massor och åkt i skylltetrafik till Finland under våren men nu börjar det äntligen ge sig. Sista trippen var förmodligen denna veckan. Nu är jag ledig 4 dagar och det är så underbart skönt. Solen skiner faktiskt idag om än lite svajigt tittar jag ut och tittar åt "fel" håll ser jag regnmål så därför väljer jag att titta åt andra hållet där ser det fint ut...


Mars, april och maj har i princip bara sprutat förbi och vi har fått sommar. Mattorna är gröna, träden är gröna och det är LJUST igen. Vi har haft flera födelsedagar. Sonen har hunnit bli myndig och Bella fyllde ju 2 år i början av april snabbt har det gått..


 

Nu 18-årig son!


Bella har som sagt fyllt 2...det lilla livet.


Slafsfröken äter hemmagjord födelsedagstårta.


Efter tårta ska det vilas....


Rider fortfarande Toriva flera gånger i veckan...men nu på slutet har det blivit lite tunnt men bara jag är hemma så. Det är härligt att vara ute i skogen. Förra helgen när jag red var jag redo att ta med Bella ut också. Bella tyckte att det var konstigt att jag ägnade mig åt någon annan än henne med jämna mellanrum satte hon sig rakt ner på skogsstigen och ylade, liksom bara för att tala om att "Hallå, jag finns också och du är min!!!" Men det gick bra i alla fall.


Jag o h M, och L tog med oss Bella för några veckor sedan och gick runt myren där jag brukar rida.


Då fanns det fortfarande lite, lite snö kvar på sina fläckar vilket gör fröken överlycklig och den måste genast provliggas ( snön alltså)


En av årets första Tussilago.....och eftersom vi inte hade någon vas med oss så blev ju detta förståss den naturliga platsen för förvaring... :-)


Alldeles i början av "myren" där jag brukar rida sitter M & L och funderar


Poserandes på en stubbe


Sand funkar också, i brist på snö....


M i solen


Nu ska jag snart gå ut och förmodligen inte göra så mycket. Förra heklgen kom det potasis i jorden och en hel drös frön. Vi köpte pallkragar och slängde i jord för några veckor sedan förhoppningsvis får vi en bra skörd i år i alla fall den har varit lite si och så de senaste åren. Kan ju förståss bero på att jag startar upp med liv och lust men sedan brister det någonstans i själva förvaltningen av det hela..:-)


Sötnäsan som alldeles snart ska få gå ut och morgonpinka....



Vi hörs!!

 
 
Karin

Karin

21 maj 2009 22:34

Long time ... no seen!!!!
Kul att höra från er ......

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards