Alla inlägg under april 2007

Av Gunilla - 30 april 2007 19:27

L är som direkt hämtad ur filmen. Jag trodde att man var lite äldre när man blev "galen". Tycker att 12 år är lite väl tidigt för att vara sån "fjortis" som hon är just nu. Ja, ja man måste ha förståelse för att det händer mycket i kroppen på de små och att det är sååå jobbigt att vara tonåring idag. Jag har ju varit där själv för 128 år sedan känns det som. Skulle gladeligen göra likt Törnrosa och sova bort ett antal år och sedan vakna och glatt istället bli påhälsad av gapiga och skrikiga barnbarn och veta att "de åker snart hem, fniss fniss" och i mjugg flina och tycka rätt åt dem.... Just nu är nämligen en vätebomb pålitligare i sitt humör än vår  yngste familjemedlem av rasen Homo Sapiens. Ja, hon är 1 timma och 20 minuter yngre än M så hon är lillasyster med alla typiska attribut. Spännande, för sedan svänger alltihopa inom loppet av ungefär 8 sekunder och hon blir en ängel för att sedan återigen explodera. M gör nästan likadant men hon är mellansyster och jag har fått för mig att då  tar man inte riktigt ut svängarna till fullo....Kan det verkligen vara så även om man är tvilling??

Det blir ingen utgång ikväll, det ÄR för kallt. M & L skulle vara på Frösön hos en kompis istället och inte hänga i Badhusparken (Jag är en hemsk människa enligt valda delar av familjen jag nämner som vanligt inga namn.... men någon kan ju försöka komma med en vild gissning)

Flaket har gått!! Jippi! Flaket dvs det stora islass som sist brukar lämna Storsjön så snart är det väl dags för det första panget då, se några bloggar nedan om det blir förvirrande.... :-)

Panängen var god men enligt punkarn var fullkornsris hemskt. Det är nästan omöjligt att göra rätt.......

Sätter in en bild på våra fina sommarrosor från ifjol bara för att de är så fina....

Av Gunilla - 30 april 2007 17:30

Eftersom det är klämdag och min man är lärare så var han naturligtvis ledig idag och mina barn likaså. Stackars mig som fick kliva upp och duscha och göra mig i ordning och gå på jobbet alldeles själv. Det gör jag som vanligt så där en 8 veckor över sommaren, på påsklovet, sportlovet och på vinterlovet. Jag tycker oerhört synd om mig dessa mornar och när jag ska iväg  väser jag ilsket att det måste dammsugas, strykas, tvättas, byggas en ny altan, målas om huset, byggas nytt kök, grävas en ny brunn, dräneras om huset och att toaletterna absolut måste städas medans jag är och jobbar HÅRT på mitt JOBBIGA jobb där jag har FEM och inte FEMTIO veckors semester. R är van och tar det hela med ro.....Han har en väldigt stor drake tatuerad på sin ena arm och det är inte för inte draken går under namnet Gunilla 2......

Jobbade bara halvdag idag. Glömde mina läsbrillor hemma (jobbigt det där att erkänna att jag inte fixar att vara utan dem) i morse så det vara bara att åka hem och sätta sig här och jobba ett tag till istället. Det är skönt, bara jag har med mig min dator och min mobil så kan jag jobba överallt. Oftast när jag jobbar hemma jobbar jag så mycket bara, då sitter jag för länge och får ont i kroppen eftersom jag inte alls rör mig.

När jag jobbat till halv 2 ungefär la jag ned och åkte en sväng på stan med M. Idag var det fotbollsskor till henne som låg överst på önskelistan. Utgifterna har en viss förmåga att aldrig ta slut.....

JAG VILL INTE GÅ UT IKVÄLL.....det är för kallt och för blåsigt men jag har två ljuva tjatkusar som bara måååååste gå ned i Badhusparken och kolla. Vi får väl se hur det blir med det. Släppa ut dem själva vill jag inte det är lite för mycket fylla och stök ute ikväll för det skulle jag tro. De två turturduvorna som för tillfället bor i vår källare och inte är längre ifrån varandra än ca 18 centimeter under någon tid på hela dygnet ska vara hemma här och titta på film. E åker hem i morgon och då kommer F att få sån abstinens att han om möjligt är ännu mer "16 år" än vanligt. Hans telefon hade kommit idag. Han blev nöjd och hans pappa aningen avundsjuk för den var väldigt snygg.........I dag står det Panäng på matbordet ska bli väldigt smaskigt.

Ta´t lungt på er!

Av Gunilla - 29 april 2007 10:59

"Och på söndag blir det fantastiskt väder med 37 grader" Ja, i och i trakten omkring Stockholm och neröver ja....Typ halva Sverige räknas lixom inte.......Kände att jag surade ur lite nu. Här är det molningt visserligen inte varken regnar eller snöar det men det är sådär kallt och ruggigt i alla fall. Jag ville ju vara ute på gården i strålande sol och lägga koskit (inhandlad på Granngården igår)på landet, lägga på nåt bra gräsmatteförbättringsmedel som "Går att använda i alla väder" (också inhandlat på Granngården igår)och bara gå omkring och grejja. Var ute och sprang en sväng igår, ganska skönt. Lånade en av mina döttrars mp3 med radio när jag sprang, min Ipod är urladdad och laddarn på jobbet förståss. Bytte batterier 128 gånger och fick  alla fall springa sista biten utan ljud. Vi har köpt så många uppladdningsbara batterier som ligger på väldigt många bra ställen och som numera är totalt omöjliga att hitta och råkar man glad i hågen hitta är de naturligtvis urladdade. Ladda batterier är väldigt jobbigt nämligen har jag märkt..:-). Ska snart ut och springa igen. Jag och R var på krogen igår för första gången på länge och det var riktigt kul. Träffade en massa folk som jag inte sett på länge. Vi körde bil in så jag ska springa och hämta bilen är planen. Sen var det ju det där med krattningen och påtningen. R ser lagom upplagd ut för att ut och påta..... Det finns förresten lite drygt 4 kilo mindre av mig nu. Har börjat äta "riktig" mat igen. Jag åt varmrökt lax äntligen och det var så galet gott. Det och en stor sallad med rödlök, tomater, paprika, gurka, solrosfrön olika sorters sallader dvs en massa gott jox toppat med lite olivolja och balsamvinäger såååå gott :-). I fredags var jag och ett par kollegor ute och käkade. Mina barn tittade förundrat på mig när jag kom hem och jag sa att jag ätit en soppa. "Man kan väl inte äta soppa när man går ut och äter" sa de i kör. Men det kunde man och den var jättegod! R blev litesmåsur när jag kom hem. Jag kom nämligen hem för tidigt för att ha "gått ut". Han hade planerat en lugn kväll tillsammans med Ormex och de övriga typerna i WoW åsså kom då jag hem kl 19:00 och "störde". Han tyckte att jag var riktigt elak....F fyllde ju år igår också och den goda modern föll tillföga så att E fick komma hit i alla fall. F har svansat och fixat och varit världens snällaste son dagarna innan hon skulle komma och då kunde jag ju inte göra annat. Vi hade ett litet kalas för F med "Panelen", bestående av R:s mamma, hennes man, R:s syster och hennes man och mina föräldrar. Panelen har till uppgift att hålla koll på oss "barn" och ha de "riktiga" åsikterna om det mesta. Gårdagens mesta och naturligtvis riktigaste åsikt var "Att det är jobbigt med hund!!!". Men vi har väldigt roligt när vi träffas.  Alla  behöver nog sin beskärda del av "Panel" tror jag...  :-)

Hade i allafall beställt en ny mobil åt födelsedagsbarnet i födelsedagspresent men den hann tyvärr inte komma så jag hoppas att han får den på måndag i alla fall. Hans gamla har fallit i bitar och är provisoriskt  ihoptejpad efter att ha blivit tappad i golvet x-antal gånger men den funkar faktiskt fortfarande. Förra gången E var här så hämtade jag henne på busstationen, F var förståss med. De såg inte varandra direkt när hon klev av bussen utan hon gick in på busstationen och F ställde sig och såg mycket coolt ut, en liten bit därifrån. Jag såg från bilen att han talade i sin mobil och alldeles strax därpå såg jag hur hon kom emot honom. Sista biten  sprang både han och hon varandra tillmötes och strax innan de hann fram tillvarandra släppte hon bara sin grejjer till marken och så slängde de sig i armarna på varandra. Jag satt i bilen och såg på och var väldigt nära tårarna. Det vara så vaaaaansinnigt sött. Jag berättade detta för min kollega på jobbet som med nåt längtande i blicken sa att hon vill också ha det så där "som typ som på film"..... Hej på dej A.....:-) Nu ska jag ut och kuta i alla fall. Ha en fantstisk söndag ! Just ja, det kommer en uppdatering av Bellorna. Nya bilder finns förståss på godingarna!

Av Gunilla - 25 april 2007 18:22

Vi betalade inte räkningen i tid och blev utan Internet.....Vilken hemsk tid...För någon tid sedan ringde jag vår Internetleverantör och gnällde....jag ville inte betala så mycket för abonnemanget utan hotade illfult med att säga upp det. I kundtjänsten sa de bara i princip, Jaha. Jag sa då att jag ville komma till Antichurn-avdelningen och där tog mitt hot skruv :-). Först frågade han snällt om jag ville gå ned i hastighet..

-Nej!", sade jag bestämt.

-Jag vill ha samma hastighet men billigare! Den unge mannen replikerade  genast...

-Öhhhhhh, jaha.  OK, då du får 100 spänn billigare då.  

-Tack, sade jag älskvärt. Men kommer det att bli något tjorv eftersom vi har autogiro?....

-Nej absolut inte, det ska jag se till, sa grabben klämkäckt.

Och därför har vi nu varit utan Internet de senaste dagarna.... det är så bra det där med autogiro och när man litar på att folk kan sitt jobb ;-).

Har just haft en häftig diskussion med min son. Jag sa att om han inte gör det han ska och inte kommer på skolan i tid så får inte tjejen hans komma hit i helgen. Han har inte kommit på skolan i tid och inte gjort det han ska vilket har inneburit att planerad hitresa för E ställts in och nu är det helt plötsligt mitt fel! Jag anser mig normalbegåvad men detta fattar jag inte faktiskt inte. Hur i helsike kan det helt plötsligt bli mitt fel??!! Kanske kan någon vänlig själ förklara detta. Han fyller 16 i helgen så det kanske är därför helt enkelt. Men jag har iofs lärt mig att det mesta går att projeseras tillbaka på mig eller R. Tycker bara att det är ett spännande fenomen. Vore ganska enkelt om det vore så. Tog upp exemplet med F att om jag ex skulle missköta mitt jobb och fick ett ultimatum att endera skötte jag mig eller så fick jag kicken, vems fel var det då att jag fick kicken om jag fortsatte att missköta mig.

Naturligtvis min arbetsgivares, eftersom det var där själva beslutet om att kicka mig låg, sa han... Jaha, sa jag och diskussionen avslutades. Men i ärlighetens namn kom han faktiskt för en liten stund sedan och mycket motvillitg erkände att jag hade rätt....han är en otroligt bra retoriker annars. Hans lärare håller på att bli tokiga för han argumenterar emot allt och alla. Tyvärr har han nog lärt sig en del av detta av mig.......därför stöter han på patrull med mig med jämna mellanrum men jag måste faktiskt också hålla tungan rätt i munnen :-)

Av Gunilla - 22 april 2007 11:29

Har precis fnittrat och flabbat mig igenom hans show "Bits and pieces" på DVD. Valda delar är så otroligt roliga. Såg honom första gången i en show på Canal + som hette Tres Amigos, den går nog fortfarande. Jag höll på att skratta ihjäl mig. De andra två som är med i Tres Amigos är sådär.  Pablo är ståupp komiker och bara otoligt rolig. Se honom! Ganska fräck men kul......

Av Gunilla - 21 april 2007 16:23

Lägger ju naturligtvis ut bilder på Bella vilken det nu blir av dem. Jag är lika kär i båda två så det spelar nog ingen roll. En av fröna har börjat öppna ögonen i alla fall. Hanarna (som inte får vara med på bild här) har också börjat öppna ögonen några av dem. Onödigt goda......

Av Gunilla - 21 april 2007 12:52

Jag är så pigg! Varit vaken sen före 7 och fixat och grejjat med tvätt och stök och sweepat med min nya Swivel sweeper (den är kanonbra). Jag blir bara så brydd....jag brukar vara trött som en trasa på helgerna men nu mår jag kanon. Kan det vara att jag slutat äta mat och bara äter påsmat istället :-) Kanske ska fortsätta med det för all framtid......Nej, vad trist jag gillar ju mat och idag var det tydligen kycklingfile med hemmagjorda (präktigt, präktigt) klyftpotatisar & grönsaker som stod på menyn. Jag är lite sugen på att prova mina nya springdojjor men risken är väl då att jag blir helt slut i alla fall. Kuta är inte min starka sida. Tycker att det är skittrist eller så är det för att min kondition är usel.....Lite varmare ute i alla fall men en präktig nordvästlig vind gör att det känns svinkallt i alla fall. Bara den här isen försvinner nu så smäller det bara till och alla träd sprutar ur sig blad och det växer och blir grönt i alla hörn. Då går det så snabbt att man aldrig hinner fatta vad som egentligen hände. Lixom ingen liten fin invänjningsperiod här inte, utan det är absolut allt eller inget på en gång! PANG ! så blir det vår och PANG! så blir det 30 grader varmt och PANG! så är det tokvinter......rätt charmigt när man väl vant sig då där efter en 41 år..... ;-) Ja solen lyser ju lite utanför fönstret så jag undrar om jag ska trotsa nordvästan och lura in mig i nåt varmt och lägga mig på Sveriges fulaste och sola ett tag då...... Inga bilder på bäbisarna än. Jag väntar och väntar..........Det är vår superosociala vän som är på bilden, eller rättare sagt hans nos... R sover han hade lite ont i håret...

Av Gunilla - 21 april 2007 07:34

Har precis varit på tågstationen och hämtat M & L de har varit i Göteborg sedan i torsdags. En klasspolare till dem skulle vara med i "Sveriges smartaste barn" och nu skulle hela klassen dit och hejja. Det hade varit roligt. Var alldeles solokvist igår kväll. R var på fest och punkarn var visseligen hemma men han har tjejen sin här från Mora så de hade omsorgsfullt stängt in sig på hans rum. Jag låg och zappade på teven med Iriz på magen, vår supersociala kanin. Hon kräver att bli konstant klappad på och pysslad med hela tiden. Då mår hon så bra så och bara ligger och gosar med frambenen långt under sig så att hon ser ut som en liten höna och myser med slutna ögon. Den andra kaninen, Våfflan som är Iriz kastrerade son är för det mesta en surlippa men han är väldigt söt. Han är vår superosociala kanin...Idag är det fint väder men kallt. Förhoppningsvis blir det ett antal grader till på plussidan då kan det faktiskt bli ganska skönt. I dag fyller Bella och hennes syskon 2 veckor. Jag hoppas att Jessica sätter  in några nya bilder på de små idag. Vill ju se hur stora de blivit de små liven.

Dag 12 på min "kur". Har just tagit min första "skak" för dagen. Det känns på brallorna att jag blivit en lite mindre variant av mig.. Jag trodde att det skulle bli mycket jobbigare än vad det har varit. Det jag kan känna nu är bara att jag är lite less. Längtar fortfarande efter varmrökt lax men den kommer allt närmre :-). Vet inte riktigt vad vi har på tapeten idag men det är väldigt skönt att bara få göra som man vill. M & L är trötta efter tågresan så nu gick i alla fall L och la sig en stund. Den andra fröken sitter vid datorn och kollar läget. Har en bok som ligger på mitt sängbord. "Smuts" av Katrarina Wennstam. Jag läser massor i perioder men nu var det ett tag sedan. Mitt läsande hänger visserligen intimt ihop med hur frekvent jag reser i mitt jobb och nu har jag varit hemma ett tag därav min lästorka. Men denna bok ser jag fram emot det har bara inte blivit av ännu. För lite sen läste jag en alldeles kanonbra bok av den nu mer, tyvärr hädangångna Stieg Larsson, "Flickan som lekte med elden". En av de bästa böcker jag läst. Ettan är också kanon. Rekomenderas varmt! Nu kommer snart hans tredje och sista bok i Milleniumserien. Kommer att emottas varmt av mig i alla fall. Annars har jag ju Karin Alvtegen som en av mina favvisar. Skuld & Skam och allt vad hennes alster heter. Jag har slukat alla. Det går bara inte att sluta läsa! Jag är ju ganska svag för deckare. Ett tag läste jag om Kay Scarpetta men men det de är i princip likadana allihopa så i måttlig dos kan jag läsa om obducent Scarpettas blodiga sökande av rättvisa.  För de är verkligen kladdiga snudd på drypande blodiga........Såg på Discovery att hon faktiskt finns på riktigt, eller i alla fall en något modifierad förebild av henne. R sover fortfarande eller snarkar kanske jag ska säga han var "ute" igår och kom hem glad i hatten vid 3 draget tror jag. Ja det var väl ungefär vad jag hade att tillägga till debatten denna lördag morgon....God dag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards