Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Titta på detta!

Av Gunilla - 20 april 2009 21:38

En liten kille som sjunger som en gud....


http://www.youtube.com/watch?v=yVU4IkzMNIo Se den

Häftigt kan jag bara säga.


Å så läser jag en bra bok ...Shantaram av Gregory David Roberts...Läs den.


Boken jag läste innan hette "Silverfisken" tyvärr en sann historia av en tjej som heter Sofia Rapp Johansson. Första raden slår undan fötterna totalt och sedan fortsätter den i samma stil. Fruktansvärd bok med det fruktansvärt innehåll. Går inte föreställa sig hur denna lilla flicka har haft det och att hon fortfarande är i livet. Vet inte om det skulle utfärdas en varningstext på den så fullkommligt vansinnigt ruskig är den. Den första boken handlar omdå hon är 4-6 år i den andra boken som jag samlar mot för att kunna läsa är Sofia 6 år den heter "När skulderbladen blir till vingar".


Är i Finland igen, blir här tills på onsdag. Det var kanonväder idag när jag satt hemma och jobbade innan flyget gick. Övriga familjen började ju jobbet/skolan igen och då passade det på att skina upp....men det har faktiskt varit ganska fint väder här innan också. 


Ridit hela helgen. Funkar bra. Toriva  (och jag) börjar att hitta varandra i hur det ska gå till.  Hon och jag tragglar serpentinbågar och skänkelvikningar. Inte lika blött och skitigt längre där jag brukar rida, runt myren. Hon är väldigt arbetsvillig och trevlig.


Bella är en busfröken som vanligt. Hon måste vara världens snällaste hund. Jag har nog aldrig träffat en härligare vovve (sade jag förstås helt opartiskt) :-). Nu ska jag lägga mig och läsa några sidor ur Shantaram....Klockan är 22:50 här dvs en timma innan svensk tid och ajg ska äta frukost kl 07:15 piiiip är det tänkt...


Hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards