Alla inlägg den 10 april 2008

Av Gunilla - 10 april 2008 21:59

"Stanna alla klockor!"

Stanna alla klockor, stäng av din telefon,

tysta hunden med ett ben där den gläfser i vrån,

täck över pianot och låt kistan bäras ut

till de sörjandes tårar och trummans förstämda salut.


Må flygplanens klagan betyga vår nöd

där de ristar sitt budskap i skyn: “Han är Död”,

klä duvorna i kräppkragar på städernas torg,

låt polisen bära svarta handskar av sorg.


Han var mitt norr, mitt söder, mitt väst och öst,

min arbetsvecka och min söndagströst,

min dag, min afton, mitt tal, min sång;

jag visste inte att kärleken skulle ta slut en gång.


Stjärnorna behövs inte; blås ut varenda en.

Montera ner molnen och ta isär solen sen,

sopa ren skogen och töm haven på deras innehåll;

ty från och med nu spelar ingenting mer någon roll.


Mycket vacker och sorglig dikt som jag hittade på en blogg idag....

Kunde inte låta bli att låta er läsa och tycka om...

Av Gunilla - 10 april 2008 21:51

Skänker en tanke och tänder ett ljus för Engla och hennes familj.


Av Gunilla - 10 april 2008 21:38

att jag anmält fröken till en agility kurs. Det blev inte Brunflo även fast jag var inne och tittade där (tokiga dagar för mig  men tack för tipset Lena!) Jag hittade en på ÖBH där jag redan är medlem. Ska bli jättekul.  Bella älskar att hoppa och vänder på en femöring. Jag hoppas bara att hon är lydig nog att hon får vara med......Vi får väl se....

 Är hon inte det får jag väl se till att hon blir det då!


Nu är det natti natti!

Av Gunilla - 10 april 2008 20:52

Förflutit i ganska sakta mak. Hittade på att jag skulle översätta en manual från svenska till engelska och vips hade jag nåt vettigt att göra å gud så skönt.....


I morgon har vi stor officiell invigning på vår nya kontor. Vi har slagit ihop tre kontor till ett. Jätteskönt att slippa trava omkirng på flera olika ställen och så blir vi mera "vi2". Det har flyttats och pysslats och borrats och duttats och pyntats så alla blir alldeles svettiga men nu är det så fint så. Vi har flyttat till en gammal kasern. Totalrenoverad förstås så det finns inte tillstymmelse till gamla svettstrumpsfotslukt någonstans.... det blir öppet hus med efterföljamde party, party.



Fick en god länk igår nämligen denna Mr sushi. Ska nog hämta därifrån i helgen. Lite fränt att göra sushi på sitt vis i detta fall på jämtlandskt vis.....



Varit och ridit. Red en härlig häst som jag aldrig ritit tidigare, Pacharan. Det gick ganska bra men det gäller att bara tänka trav och övriga gångarter sitta väldigt rak på hästen....Inget slängande hit och dit.


När vi varit i stallet stack vi och kollade i ett privatstall som ligger alldeles bredvid. R har en kollega som behöver lite hjälp. Det är en gammal häst men väldigt trevlig och väldigt kelsjuk. Nu ska bara ridplanen försöka tina fram så att vi slipper pulsa fram i en meter snö.....Men jag ska åka dit och lärakänna- klämma lite innan....Det låter som om jag är 13 år men jag tycker att det är så himla kul.


Diskuterade det här med att ha egen häst med en hästägare som har sin häst stående på Tanne. Hennes mening vara att tänka sig för ett par hundra gånger innan man skrider i verket och skaffar häst, precis min åsikt ....men när jag blir mångmassormiljonär och helt kan sluta jobba ska jag skaffa mig en arsenal av justa hästar i lite olika delar av världen då jag och de ur övriga familjen som vill följa med bara kan glassa runt lyxhustrua oss och rida lite här och lite där.....Då ska Bella vaccineras mot allehanda elände fotas och få pass. För hon ska ju hänka förstås.....


Eller så kan jag ju börja övningsköra med tungt fordon......;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards