Alla inlägg under juni 2009

Av Gunilla - 19 juni 2009 12:19

Det regnar INTE och är INTE speciellt kallt kanske kan man börja tro på en midsommar utan frostskador....efter den senaste veckan hade jag helt förlorat hoppet på att sommaren någonsin skulle komma men när det inte längre är kylskåpskallt ute börjar hoppet komma krypande....Och, tysken har ju talat i år igen. -Fint efter midsommar, säger han som vanligt, men jag tycker att han låter som en trasig skiva .... Men det håller ju hoppet uppe på befolkningen att det faktiskt ska bli sommar så det fyller ju kanske en funktion.


Bloggade i förra veckan och hade skrivit ett långt och förståss mycket innehållsrikt inlägg när jag tryckte på sparaknappen blev det ngt fel så hela inlägget for bort och det var det bloggandet för den veckan (månaden) det.


I morgon åker M & L till Halmstad. De packar och stökar och fixar. F är i Stockholm och skulle hälsa på några polare han skulle kolmma hem på söndag hördes det som.


Tyvärr har jag hoppat av min medryttarhäst. Eftersom ägaren dels tyckte att jag skulle ha hand om hästen mer än vad jag hade samt betala mera så hoppade jag. Det går inte ha hand om en häst 3-5 gånger i veckan och sedan jobba heltid och resa som jag gjort denna vår. Tillslut var jag BARA trött. Trist för jag gillade hästen hon är en godbit även om hon inte kunde så mycket. Vänlig och gullig att hålla på med. När jag kom så kom hon mig tillmötes i hagen och såg allmänt glad ut.


Toriva och jag

 Vi får se till hösten jag har nåt på gång redan men nu är det vila och lite bete i sommar, ja betet överlåter jag till hästen men i alla fall vila....


I kväll blir det ganska lugnt hoppas jag. Vi ska käka gott är det tänkt. Jag är så trött så jag vill faktiskt bara vila inte göra nåt alls som kräver något sorts arbete. Går på semester om 14 dagar. R började sin lååånga semester i torsdags. Jag ska ha 6 veckor i år också, jag har massor med komp att ta ut, sådär en 110 timmar....vilket gör inte fullt tre veckor. Var i Stockholm i onsdags men det var nog sista resan för denna vår hoppas jag. Nu ska jag mest sitta och sammanställa en undersökning som gjorts ganska lugnt  lite av klippa och klistra stuket. Passar mig utmärkt  just nu.


Sommarfina tjejer!

Men nu är L inte svarthårig längre hon gick från fullständig morot till blond morot över till mörkblond med lite rött i. Det ska väl bli lite slingor i frisyren vad det lider.


Bella har lite ont i sina tassar nu igen det har ju regnat så mycket men jag rakade tassarna i går så det ska hållas i schack hoppas jag. Jäkla tassar att vara känsliga för blött.


Ha en trevlig Midsomamr alla! Det ska jag ha en alldeles lugn och skön en!




Av Gunilla - 9 juni 2009 18:13

Under två års tid har det varit utttgning till den elitlagssatsning i fotboll som de gör i alla län. Folk har kommit och gått i detta lag men antalet spelare  har hela tiden minimerats. Förr-förra helgen var det sista gallringen i Junsele för uttagningen till Jämtland/Härjedalens elitlag. M & L var där och kämpade om två platser. Det var en olidlig väntan på besked, för två av 18 tjerna skulle sållas bort. Från M & L's lag var 7 st uttagna till Junsele och nu skulle alla få reda på, endera under måndagen eller tisdagen om de kommit med...


Jag satt nere och tittade på tv under tisdagskvällen och plötsligt hör jag ett illtjut..... Det visade sig att båda brudarna hade kommit med och ska nun åka ner till Halmstad efter midsommar och vara två av de 16 som representerar Jämtland Härjedalens flickor födda 94. Jag är en MYCKET stolt moder!!


Fyra från deras moderlag kom också vidare till Halmstad så himla kul men såklart blöder mitt hjärta lite för den 7:e tjejen från deras lag som föll på målsnöret.


Jag har jobbat, och jobbat och jobbat.

Tyvärr har jag sagt ifrån mig hästen som jag är så förtjust i jag insåg att det i längden blev ohållbart så jag hoppade av. Förra veckan var jag hos Toriva förmodligen för sista gången. Och det känns sorgligt  för jag gillade den filuren. Hon kan fortfarande inte så mycket men hon var trevlig och härlig att hålla på med. Hon kom mig alltid till mötes när jag kom och skulle hämta henne i hagen och såg glad ut. Jamen, hon hade i alla fall öronen framåt och kom emot mig och var allmänt söt.

Jag orkade helt enkelt inte att ha henne så mycket som jag har har haft  hela våren då det har varit hysterisk med jobb och resor hela tiden.


Jag jobbade utöver min ordinarie arbetstid hela helgen lite drygt men nu ser jag någon sorts ljusning i jobbträsket. Det är tur att jag gillar mitt jobb men det kan ju faktiskt bli för mycket av det goda i alla fall. Nästa helg ser jag fram emot att göra absolut INGENTING, förmodligen en utopi eftersom jag är jättedålig på det, men jag skulle vilja prova....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards