Alla inlägg under september 2008

Av Gunilla - 27 september 2008 19:01

runt på stan idag ett tag....

Vilket inte är det allra enklaste eller billigaste för den delen heller. Första stoppet var Skopunkten och jag blev tre par skor fattigare i pengar.... Visserligen har de den finurliga detaljen att om man köper tre par får man det tredje paret alldeles gratis. Jag gillar gratis! Inga skor till mig däremot ett par var till M & L och ett par som de kommer att få dela på (läs slåss om).


Sedan bar det iväg ned på stan. Lönehelg men det var bara ett att göra, mina brallor sotter inte längre ihop så jag köpte ett par jeans och en snygg tröja. Marknad istan också men den gick vi lägg igenom. Smurtigt att inte ha några kontanter. Det blir väldigt billigt :-).

När vi kom hem drog jag upp till Romzon. Velade om jag skulle rida eller inte men bestämde mig i alla fall för att göra det.  När jag kom till Tanneplan var det naturligtvis tävlingar där så det var stängt....Surt.....Så då gick vi hem igen. Jag vi var i alla fall ute på en prommis.


R är i Sundsvall idag. Det var en lägergrad som skulle tas.Nu är det inte långt kvar tills vi drar. Skickade passen till Kinesiska ambassaden för ett tag sedan. Nu hoppas jag att de kommer i retur snart med ett visum i....


R fyller 40 den 3:e han vill inte ha något party men vi ska ha lite kalas i alla fall.


Ute är det alldelesmörkt och klockan är bara 19:10, bläk!


Hittat min nya Idol.....


Olga....



Av Gunilla - 26 september 2008 20:08

Iriz och Våfflan, våra två vädurskaniner har flyttat...De har bott i uteburen hela sommaren och nu har det varit ett sån liv om vem som skaille ta hand om dem så vi bestämde att det var bäst att de fick flytta. Det var en mamma och hennes två småtjejer som kom och hämtade ninisarna. De kommer att få det fint. Småtjejerna var alldeles prilliga när de var här och hämtade och kaninerna  kommer att få var innomhus vilket känns bra.


Bella har inte bestämt sig om hon tycker att det ärbra eller inte att hennes polare flyttat....men det blr ju mera gostill henne då....


Iriz & Våfflan

Av Gunilla - 13 september 2008 12:48

Saker som blir lite "måste" tenderar jag att sortera bort och tyvärr tycker jag att detta är lite så. Jag tycker att det fortfarande är roligt men inte lika som det var tidigare......Ja, men lägg ned då är det ju lätt att säga... Men detta är ju min baby så det är inte det lättaste att avveckla efter mer än ett år i bloggträsket. Därför skriver jag nu när jag tycker att det känns kul och idag kändes det så.....Hav tålamod med mig. Jag är ju som sagt en starter och ingen förvaltare av saker.....


Nu har jag och Romzon börjat kampera ihop. Kul men han är inte så kunnig som jag trodde utan lite småstretaemot. Men väldigt trevlig att hålla på med. Han bor här på Frösön i ett jättegulligt stall....


Rompas hus......


O Rompas box


Den är stooooor! Han har turen att bo i en fölbox den filuren. Men det går massor med spån.....


Förra helgen hittade jag och Bella en mycekt trevlig 1 årig blandras som måste lekas med lite. Han hette Sixten och var en glad dalmas... 


Buuuus......


Nu kommer jag o tar dig....


Bästa polaren Knicken var också med och busade


-Ja, blev jag snygg nu när jag låg så här?


Polarna!


Mina Flammentanzrosor blommar för fullt nu de satte jag ju sent i år men de verkar vara väldigt tacksamma.


Fiiint!


Som sagt jag o Rompa kamperar ihop ett par ggr per vecka.


Här tar vi en tur på den stora planen vid Tanne...


Här ser jag visserligen ut som en riktig hösäck men håll tillgodo.....fniss


På mornarna brukar jag o bella gå denna väg. Hon kan gå lös hela tiden och jag får se på utsikten.....rätt snyggt tycker jag.


Sötrumpa!


Idag är det fantastiskt väder igen det verkar som om det blir fint till helgen hur eländigt det än är i veckorna jag hoppas att trenden håller i sig.


Sover som en skit....vet inte vad det beror på men jag orerar över massor och vaknar och ligger bara och vrider och vänder mig jobbigt .....mycket jobbigt..


Nu är det dags att gå ut i finvädret. Kan vara så att jag inte nödvändigtvis tar 14 dgr på mig att uppdatera till nästa gång..


Må så gott så länge! 






































Av Gunilla - 2 september 2008 19:51

Hösten har tagit sin början och jag känner NEEEEEJ! i hela kroppen. Det gick så fort! Nu börjar det här kalla, blöta, eländiga som varar hela vägen ända tills i slutet av mars nästa år då det blir ljusare igen. Jag går nog i ide....

Eller så känner jag mig  bara  onödigt deppig idag.

Eftersom det har varit så blött så börjar Bellas tassar tjafsa igen. Så nu är det tvättning med klorhexedin, smörjning och tratt som gäller några dagar. Men det håller på att ordna till sig som tur är jag såg det snabbt och då blev det inte så illa. 


SnörpingBella som nu är tonåring uti fingerspetsarna.  Detta yttrar sig genom att hon helt plötsligt har tappat öronen. Jag har alltså 4 tonåringar i hemmet just nu......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards