Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Frostigt idag

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om.

När jag sedan vaknade till morgonpasset var det frost ute. Usch, vintern är på väg! Jag älskar vintern när det är april och den håller på att ta slut och hatar vintern när den är alldeles i sin linda. Mörkt, mörkt och mörkt är väl tre ord, (dock ganska snarlika Glad) som ganska väl sammanfattar hur det känns.

Att vi kommer närmare och närmare min absoluta hatmånad NOVEMBER gör väl inte saken så vansinnigt mycket bättre.


Nu har "Arbetslösa" gått arbetslös i 1 vecka och fyra dagar. Tidigare i veckan var jag på någon sorts söka-jobb-kurs som Af annordnade. Jag är ju inte en speciellt tålmodig person och tycker att det går väldigt långsamt med allt administrativt. Fixade i alla fall ihop mitt CV och ett personligt brev och sökte ett jobb i Malmö av alla ställen. Jag vill inte flytta till Malmö men jag har i alla fall sökt ett jobb. Men jag tror nog inte att jag får tag i något jobb med Af's hjälp ska jag ha mig ett nytt jobb får jag nog använda mina kontakter i stället. Statistik säger att Af endast står för ca 40 % av förmedlade nya jobb.

Var på "jobbet" idag en sväng. Lämnade in några papper och lyssnade till vad Trygghetsrådet hade att säga. Men även det ska administreras i alla oändlighet och papper ska skickas fram och tillbaka tills håret trillar av...


 

Tur att jag har dessa båda...


För några helger sedan var vi uppe i Handöl (på den tiden jag hade jobb närmare bestämt)


Otroligt vackert överallt!

Min goda vän och Bella som tar en båttur


Stubbe som jag tyckte var sällsamt tilltalande!


Korg med kantareller mot vacker bakgrund


  

Fina öringar som har redan har tillagats och avnjutits härom helgen. Fullkommligt pinfärska!


Nyttig matsvamp???? Eller kanske inte Skrattande


Lyckades gå ner mig och mot en vidunderlig bakgrund häller jag lite skitvatten ur stöveln.....


I helgen blir det mera fotboll igen. M & L ska denna helg spela med i DM för Flickor 16. Tyvärr är vi en målvakt kort sedan "våran" målvakt blivit uttagen i landslaget för flickor 15. Men det är en fantastisk prestation av henne så jag lyfter på hatten för henne!!


M & L har även spelat i Frösöns B -lag nu under hösten. det har gått bra. De vann serien och L kom på delad andra plats i skytteligan. Jättekul då hon dels inte spelat hela säsongen och sedan inte heller spelat hela matcher än. De har ju inte ens fyllt 15 år mina brudar. M är en väldigt lovande back som får fina vitsord om sig. Hennes spelsätt  liknar tydligen Majstorovic's tydligen är väldigt bra....

Jag vet inte riktigt var de fått de från men inte är det från mig jag visste knappt hur en fotboll såg ut innan men nu tittar jag tom på fotboll på TV. (Men det behöver du inte berätta för någon)...Flört


 

Den ena dottern. Jag gillar bilden och tycker att den är jättefin. Hon tycker att den är hemsk och jag får säkert skäll när jag lagt ut den.....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Av Gunilla - 18 september 2009 23:50

Inte skrivit på jättelänge. Visste tex inte att det ser helt olika ut nu motför när jag var härinne sist... Förra fredagen gick det företag jag jobbar för i konkurs. Kl 15:00 fick vi anställda reda på att så var fallet. En vecka har vi nu gått i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards