Alla inlägg den 24 april 2008

Av Gunilla - 24 april 2008 22:16

Sen upp till stallet,  gjorde i ordning hästen på en fisminut...

Det gick bra idag. Jag kom ihåg mina händer och mina hälar var i bra läge äntligen...Men jag tittar ju ner i backen gärna bara för att jag inte riktigt tror att hästen vet var den har sina fötter...Kontrollfreak.....


Efter lektionen drog vi till andra stallet och fixade i ordning Orren. Drog en sväng i skogen med honom. Bella var INTE med så vi har inte brerättat för henne att vi var och gick i skogen UTAN henne så snälla vovvar som läser på bloggen skvallra inte......


M red först och värmde honom. Det tar ju sitt modiga tag. Sedan var det min tur och jag svingade mig upp 183 cm i luften, och jag kom upp....! Nu låter det ju väldigt fint det där med svinga men det kanske inte riktigt såg ut som "svinga" om någon annan skulle berätta hur jag tog mig upp :-). Mycket bättre före så vi kunde tom små galoppera en liten bit till Orrens stora förtjusning. Han log med hela sig och tyckte att det var jättekul!


Nu känns det som om jag behöver sova, det är en dag i morgon också. Jag sitter nog hemma ockh jobbar i morgon. Bella får lite sällsis..

Godnatt!

Av Gunilla - 24 april 2008 17:07

Solen har gjort processen kort med snön. Vägarna är bara och gräsmattorna likaså (i alla fall fläckvis).. Men nu har vi något annat spännande nämligen grus och vi har massor med grus, högvis med grus, överallt!  Jag gillar inte grus! Verkligen inte! De har en förmåga att ta sig in överallt och vara riktigt otäckt.....Mutter, morr......


Ska snart upp till stallet igen idag är det lektion först sen drar jag och M förbi Orren en sväng.


Jag och Orren i det fina vädret i tisdags


Då jag bara frestade med att maten igår såg god ut ska jag nu fresta lite extra med en bild också idag. Det  blir det nog ingen mat alls för mig idag är jag rädd, hinner inte för man måste ju prioritera och blogga det är viktiga grejjor det.  Man måste lära sig vad som är viktigt i livet...


Ugnsstekt fisk men örtås, oliver och stekta grönsaker, mumma!


Bella har en förkärlek för att ligga i trappan, man är liksom varken uppe eller nere och kan på så sätt hålla koll på vad alla gör samtidigt mycket smart brud det där :-)


Bella på "mitten".. Här håller koll på alla inklusive sig själv...



















Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards