Direktlänk till inlägg 31 augusti 2007

Det är så skönt med fredagar

Av Gunilla - 31 augusti 2007 21:36

Tittade på klockan för ett tag sedan. Oh, tänkte jag vad skönt klockan är 22 och jag får gå och lägga mig....tittade igen och insåg att klockan snart var 21 och det gick inte alls gå och lägga sig, inte på en fredag. Så jag sitter uppe och är trött. Känns som om jag är ungefär 6 år gammal och "inte ska gå och lägga mig för jag kan missa något" men jag går nog och lägger mig under täcket och tittar på TV snart.....


I går var jag på blixtvisit till Stockholm så jag klev upp strax efter 5. Bella tittade på mig och jag kunde riktigt höra henne be mig "tagga ned lite" jag menar, hon var ju trött och inte få sin skönhetssömn störd av någon toka som klev upp mitt i natten! Vid halv 5 på eftermiddagen var jag hemma igen och i full fart med att åka till stallet. Red min goding, tjurstöveln Charlie. Jättekul nu när jag vet hur han funkar och vad som får honom att fungera. När vi kom hem jag och M gick vi en lång sväng med Bella. Vi hittade några hinder och kollade om hon tycket att det var roligt att hoppa.....det tyckte hon. Hon hoppar nästan jämfota med alla fyra tassarna på en gång. Det ser väldigt roligt ut.


Hon är inte så lätt att trötta ut men det gäller att ta det lite försiktigt i alla fall eftersom hon fortfarande för en bra tid framöver är en liten skit. Ja, liten och liten. Sist jag vägde henne, tror att det var i onsdags vägde hon 11,6 kg. Tidigare var hon ju en tvärhand hög men har nu vuxit till  sig till resliga 41-42 cm. Hon är inte sådär överdrivet sugen på mat. Hon tar sina lovar runt matskålen och det är inte sällan den lämnas helt åt sitt öde. Den elaka matten tar då bort den och den återfås mot beskrivning när det är matdags nästa gång. Men då äter hon såklart med god aptit igen...


Vi har kommit på en väldigt rolig lek hon och jag. Hon har något, en boll eller nån annan leksak och hon får jagis av mig . Det är såååååå roligt, hon far runt som ett jihu och svansen går som en propeller. Sedan när det är dags att jag vill ha bollen eller vad det nu är så byter jag den mot en godisbit och så håller vi på.


I morgon är det fotboll IGEN, inte utan att jag tycker att det är lite skönt att säsongen går mot sitt slut.... I morgon är det final i ÖP-kuppen så vi ska titta såklart. Sedan är det i Sveg på söndag men dit tänker jag inte åka...


Nu ska jag betala utställningen till Bella kom jag på appropå Sveg....

 
 
skogsfrun

skogsfrun

2 september 2007 11:59

Tjurstövel? kan stövlar vara tjuriga, hästar kan. Gick han emnot skänkeln eller;)
Det låter så himla bekvämt det där att sticka till stallet och rida, inga bekymmer. Ja ja skogsfrun kommer väl dithän en vacker dag men än går isisarna här och blir ompysslade;)

http://barasaras

 
Ingen bild

Gunilla

2 september 2007 14:15

Hej Skogsfrun!
Skulle så önska att jag själv kunde ha eget stall och kunna pyssla och fixa med hästar när jag ville men det funkar inte. Min tid räcker helt enkelt inte till. Och det är klart att det är bekvämt att bra åka upp och rida och sen hem....men att ha hemma på gårn låter mysigare....

Må så gott
Gunilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards