Alla inlägg den 5 augusti 2007

Av Gunilla - 5 augusti 2007 19:02

Magsjuka har drabbat familjen. I alla fall L. Hon är vit som ett lakan och kräks...Förmodligen får vi det allihopa nu. Finns det ngt värre än magsjuka, tror inte det. Kommer ihåg skräcktillfällen när jag legat på det kalla badrumsgolvet fullständigt utslagen och bara kvidit. Men det är ett bra tag sedan nu så det är möjligt att det är dags. Har druckit en Irich coffe, möjligt att det tog död på basilurerna.


Fernet branka. Jag trodde på fullt allvar att det var medicin ända tills jag var vuxen.


Åkte ofta med min bror och mina föräldrar till Spanien när jag var liten. Klart att jag kunde äta något sunkigt och bli magsjuk när jag var där (eller hemma också för den delen) vid dessa tillfällen fick jag alltid ett litet glas, alltså litet! med just Fernet branka. Det smakade så galet illa och var så beskt så jag kräktes alltid och sen var det prima liv igen, klart som tusan att jag trodde att Fernet var medicin.


Tyckte därför att det var aningen suspekt när sedan folk på krogen beställde in en 6:a Fernet.... Herregud nu är det fara å färde, magsjuka i sikte......:-)

Varje dag lär man sig något nytt......



Av Gunilla - 5 augusti 2007 11:03

var jag i går kväll. Men efter en stund så ringde min bror. Han hade hyrt en film som han kom hit med och som vi gemensamt tittade på. "Children of men" En farlig film om hur det kan gå/går om vi fortsätter att missbruka och utnyttja naturen och oss själva i samma takt som vi nu håller på. Intrigen är att världens just nu levande yngste människa just blivit mördad, en pojke som är 18 år......


Läskig film....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards