Alla inlägg den 16 augusti 2007

Av Gunilla - 16 augusti 2007 09:37

plocka lite hallon eller en hejdlös massa hallon om jag får bestämma.....

Har fått reda på var de små rackarna finns nu....

Pratade med svärmor i morse de skulle plocka av svartvinbären från buskarna idag. Vi skulle få till saft, man tackar. Jag brukar också göra en väldigt god juice av svartvinbär. Man använder sig av både bär och blad.  Den ska jag också göra, så bara jag får hem bären ska jag husla till mig lite.


Jag älskar hallon men köpt hallonsylt älskar jag inte alls och äter det nästan inte ens i nödfall. Men hemmagjord hallonsylt är ju så vansinnigt gott.


Ska plocka äpplen också från några grannars stora äppelträn och göra mos med det dröjer någon vecka.


Så nu ska här alltså saftas och syltas och stås i.


I em börjar min ridning. Ska bli kul men som sagt lite farligt. Men förhoppningsvis kommer jag att ha så mycket annat att tänka på  ja, exempelvis sådana petitesser som att hålla mig kvar att jag inte har tid att vara skraj....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards