Alla inlägg den 7 augusti 2007

Av Gunilla - 7 augusti 2007 19:03

Vi var på Rödön igen. Dit visade det sig att  alla andra också tänkt sig att åka. Massor av soltörstande människor låg längs strandkanten och bara njöt av värmen, solen och det iskalla vattnet.....


Jag gick ut i vattnet ungefär till rumpan och sedan var det stopp. R, som är en mycket modig man badade hela sig. Bella den fegisen är en badkruka av stora mått och skällde ut vågorna rejält så de fick så de teg... sedan lade hon sig i sin provisoriska koja och sov sött medan hennes matte och husse lyssnade på "Sommar".


Zzzzzzzzz


Det var en bit att gå till just denna lilla strandremsa, men det är lite av det som är charmen. Vi går en sväng och ser var vi hamnar. Att sedan flera andra hamnat på samma ställe spelar egentligen inte så stor roll. På den första stranden som vi gick förbi låg det folk tätt,tätt packade som sillar. Svårt att packa ner sig där med hund. Alla älskar ju inte hundar som bekant....


Vi slöade, plaskade, solade, åt lite och tog det take it easy.


På hemväg genom stora mörka skogen.....

Tittar man åt andra hållet är det helt plötsligt inte riktigt lika mörkt och skogslikt längre....


När vi kom hem låg jag och läste ett tag ute i solen, får aldrig riktigt nog av den konstigt nog... sedan var det dags för middag. Panäng med ris och sockerärtor direkt plockade ur trädgårdslandet. Dessa koktes i saltat vatten och sedan fick en klick smör på göra susen, mums...

Trädgårdslandet ja, det är ett kapitel försig. Vi måste göra något radikalt. Det enda som växer är sockerärtor och faktiskt jordgubbar. Jorden ser så torr och eländig ut. To m dillen växtvägrar. Till hösten blir det "jordförbättringsåtgärdet" av stora mått. Riktigt vad vet jag inte riktigt än men det lät bra :-)

Hälla på en flaska Biobact kanske inte hjälper i detta läge..... men att ställa dit en ko kanske...





Av Gunilla - 7 augusti 2007 10:37

jag sett på länge, kolla in och förundras över hur saker och ting kan vara när man är modig nog att försöka. Titta här


Av Gunilla - 7 augusti 2007 10:07

varmt sägs det. Vi ska åka och bada på Rödön är det tänkt. M & L var på Lövstabadet igår. "Mitt" gamla bad som jag alltid hängde på när jag var liten. Det kostade skit och ingenting att gå in, det var väl inte så vansinnigt fräscht men det fanns ju blött vatten ialla fall och hopptorn.

Nu har det inköpts av en magnat i stan för summan 1 krona . Han rustade upp det fixade några rutchbanor och tar nuförtiden den facila summan av 120 kr inklusive åkband i inträde. Våra barn ränner inte där som jag gjorde........


Bella har ju hittat en ny favvissak.....Grisöron mums


Bella smular i sig ett grisöra, grissnabbt.....


Hon har också skarpt markerat var hon står i frågan reflexvästens vara eller inte vara. Häromkvällen gjorde hon processen kort med "reflexkartongshelvetet"

"Våga döda reflexkartong"...så nu har vi en reflexväst u t a n kartong till salu...;-)


Igår var fantastiskt väder jag låg mest under parasollet och slöade/solade. Bella som är en lat hund gjorde mig av och till sällsis i sovandet och slöandet...


Slöa varelser....


Den långe har tagit sig till sitt arbete alldeles utan inverkan av någon eller något. Kors i taket.... :-)

Nej nu väntar solen på mig.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards