Alla inlägg den 10 augusti 2007

Av Gunilla - 10 augusti 2007 08:53

I går var vi där med L. Och det inhandlades brallor, 2 par visserligen båda paren till 70 % rabatt men ena paret kostade ändå 420 kr med 70 % avdraget! Förmodligen alldeles normalt men jag köper inte ett par brallor för 1500 spänn och begriper mig inte riktigt på dem som gör det......

sedan handlades det en tröja , underkläder och sockar. I dag är det M´s tur. Hon var mäkta irriterad på L igår för att hon fick kläder och inte M. Men i dag är det alltså hennes tur. Det är skönt att gå med dem en i taget. Både för dem och mig. Hon har inte vaknat ännu vilket innebär att det fortfarande inte har hunnits börjat tajatas om när vi är på väg till stan........


Ringde veterinären i morse.  Veterinären tyckte i alla fall att  Bella ska behandlas en gång till så att det helt säkert inte finns några skabbkusar kvar. Hämtar ut ettt recept under dagen. Stronghold heter preparatet. Som tur är har vi inte märkt något alls på fröken så förmodligen är hon inte smittad men det är bättre att vara säker. Skabb är ju verkligen megaäckligt och otroligt smittsamt. Får ett intyg så att anmälningsavgiften till utställningen kan ges tillbaka till mig. Suck, jag ville ju vara med! Utställningar växer inte på trän här som sagt......


Såg Utvandrarna i går kväll. Den är ju så bra! Hoppas bara att tv4 Film visar de andra delarna också. Likt Raskens massor med för elände och tandagnisslan. Men han var en fantastisk författare Vilhem Moberg.


Tänk vilken makt prästerskapet hade. Man skulle leva i "armod" och elände enligt Gud för då blev man en bra människa och kom till himlen. Vilket kvalificerat skitsnack. Sedan kunde de som satt de reglerna bo stort och äta massor med mat och må allmänt gott. Ja "vår" kristendom och  religion i alla former och på alla kontinenter har förstört livet för massor av människor och gör så än idag. Härska genom att skrämmas är och har ju varit deras paroll i alla tider. Jaha nu tyckte jag till också det blev inte bara lättsam kuriosa...... får väl se nu då om jag får på nöten :-) Kom an bara!


Att tro på en högre makt gör väl alla lite till mans men när någon sätter sig över det och bestämmer vad som är rätt eller fel att tro på och agerar ställföreträdare för den tron, då sur jag ur vilket är varför jag tycker att religion överhuvudtaget är otroligt farligt men ett samtidigt ganska intressant fenomen. I alla fall är det ett fantastiskt effektivt maktmedel. Men det är ju ändå lite spännade att den "rätta" guden "gud" har över 30 namn och skepnader .........


Nu ska jag pussas på maken, det är bättre än religion......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards