Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

Rapport från Lahtis.....

Av Gunilla - 19 maj 2008 18:55

Befinenr mig alltså i Finland för tillfället. Japp ja klev upp 04:45 för att kliva ombord på planet i god tid. ( Sov illa i natt jag undrar vad det kan bero på.....)Medför at jag är kanontrött nu. Finland ligger en timma före. Massor av människor på hotellet är uppiffade och ska just påbörja eina kvällsaktiviteter. Jag däremot muläter en kebab på hotellrummet och ser fram emot en kväll framför finsk TV....   :-). Fast jag har en bra bok också. Denna gång ska jag läsa El chocko om den svenska killen som blivit dömd och suttit länge i ett Bolivianskt fängelse och nu skrivit en bok om eländet. Han sulade dit för att ha försökt smuggla ut en massa knark.


Helgen har varit kall! Dunjacka på hela helgen. Men den har inneurit härliga prommisar och ridning också. Både M & L var uppe i stallet tillsammans med mig i går. M belv tillfrågd om hon ville hoppa med en häst....Eh...jaaaa sa hon och så red hon ett bra tag och sken över hela sig. Jag och L red Orren.


Stannar i Finland tills på torsdag.


Fick tag på ett vandrarhem i Sundsvall tillhelgens utställningsevent så jag, L, M och Bella åker till Sundsvall redan på lördag och slipper gå upp så galet tidigt utan kan koncentrera oss på vår "apperance" istället för att bara vara trötta :-)


Tv:n står på och jag begriper inte ett endaste ord. Otroligt svårt språk det här. Man kan knappt ens härleda ett enda ord. Allt låter konstigt.


Ja min tripp till Finland blir väl inte häftigare än så här i kväll....


 
 
Ingen bild

molle

19 maj 2008 21:15

Men va bra att dukom med flyget nu.. ha en trevlig tripp där i finland..

 
Tanten

Tanten

19 maj 2008 21:32

Jag blir så sugen och lite avundsjuk på ert ridande! Är gammal hästtjej, men det är nu flera år sedan jag satt på en pålle. Ålder och viktökning har försämrat balansen rejält och plötsligt är rädd och det känner ju hästarna direkt.
Ha det så gott i "perkele" ;)

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

21 maj 2008 10:38

ha det så gott i finland, skynda dig hem o pussa på Bellsingen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards