Alla inlägg den 4 augusti 2007

Av Gunilla - 4 augusti 2007 22:51

Mina förtjusande döttrar ska bo i tält i natt. På gården hos en polare tillsammans är de sex tjejer som ska bo i ett fyrmannatält. M & L är väldigt irriterade på mig då jag inte tycker att de ska vara ute och ränna längre än till kl 22:00 på kvällarna.

I kväll skulle det bli till kl 23 i alla fall hade de fått lov till. För ett tag sedan var de hemma och hämtade lite campinggrejor. M tog med sig sin sminkväska och en kudde. Jag frågade lite försynt om det inte fattades något  tex en sovsäck kanske varpå M replikerade "Eh ja, just ja, eh  fniss, fniss det hade jag glömt bort".


Glöm aldrig sminkväskan då ni ska ut och campa och bo i tält det är nämligen det viktigaste man har med sig. Skit i liggunderlag och sovsäck. Är bara sminkväskan med ja då kirrar sig allt.....

Av Gunilla - 4 augusti 2007 17:21

Bellafilm med Bella, R och den långe i källaren....Här 


Detta kommer förmodligen leda till att en insamling startas av någon vänlig själ för att den stackars, stackars sonen inte ska behöva gå i dylika brallor ....... Stackar barn som måste gå med trasiga byxor... :-)

Av Gunilla - 4 augusti 2007 17:07

vad som är världens absolut farligaste sak. Detta enligt Bella allstå. Jag och Bella åkte iväg en sväng och skulle prova ut en reflexväst. Föga anade jag då att detta plagg även kan användas som tortyrredskap.....


Vi hittade västen som var perfekt på Granngården och den inhandlades för 79 riksdaler.

Kanon tyckte jag, fruktansvärt visade det sig att Bella tyckte. Så fort västen kom på skrek hon rakt ut och la sig platt på marken. Vad är det som händer tänkte jag.... Jaha, ett vasst kardborreband, ja men om vi vänder på det och viker in det borde det funka.....Icke. Bella var fullständigt livrädd och bara gnällde och skrek. Uppfinningsrik som jag är sprättade jag då bort kardborrebandet som inte heller fastnat i pälsen vilket jag mycket noga hande kollat och satte dit en tryckknapp istället. Samma sak med en livrädd hund, så nu har vi alltså en splitter ny reflexväst med borttaget kardborreband och istatt tryckknapp istället som kommer att vara fullständigt oanvänt för all framtid.....


Världens isärklass farligaste sak...i alla fall enligt Bella finns numera till salu hos oss


Som matte tycker jag ju att det är synd eftersom det verkar jättebra med en sån här väst, någon som har ett tips på annat att använda till en långhårig hund som tydligen är väldigt rädd för västar......


Av Gunilla - 4 augusti 2007 11:58

Hade några fina bilder på fröken i min mobil.

 

För tillfället bakgrundsbild på min mobil....o hon är typ snyggast.....


Bella har en kompis som heter Knicken det går nästan inte ta bilder för de är aldrig stilla men jag försökte i alla fall


Bella och Knicken kramas.....de ligger med nosarna tätt, tätt ihop....


Hittade lite flera fina bilder i mobilen nämligen denna


Snygg tjej


I kväll ska brudarna sova i tält. Jag ska gå och kolla läget för att se att de faktiskt är vid/i tältet och inte bara är ute och dräller som jag tror att deras plan är. Elaka mamman på spaningsuppdrag......


Av Gunilla - 4 augusti 2007 11:41

har de lovat väderleksgubbarna.....men det var väl i Stockholmstrakten det. Är det sol där är det skit resten. Storsvensken.......hrmf.......

Men det regnar inte och är faktiskt hyfsat. I dag ska gräsmattan klippas och slänterna trimmas. Bella ska få vara inne själv och jag ska dra iväg till Tasseborg och inspektera utbudet. Att det ska vara så svårt att få tag i ett vanligt koppel med reflex som ser juste ut och inte kostar 1 miljard..... Köpte ett förlängningskoppel som var helt i reflex och det funkar ju ganska bra men är för tungt tycker kjag. det får bli reflexväst på fröken för nu börjar det bli mörkt på riktigt på kvällarna.....Blä!


Var som sagt och hämtade igen döttrarna igår. Och om man säger så här så hörde vi det väldigt väl i bilen på hemväg. Det tjafsades och bråkades och bara allmänt jävlades med varandra hela vägen hem. Suck.....


Men i dag tog L på eget initiativ och städade sitt rum som såg ut som en sopstation. M har för det mesta fint på sitt så där är det enda tjatet att "Dra upp din rullgardin och dina persienner istället för att tända lampan"...


Väckte min familj med nybakade scones i morse något som uppskattaes mycket. T o m den långe i källaren kom upp och åt!! Man upphör aldrig att förvånas, kl var ju bara halv 11 och det måste vara världsrekord för den långe en lördag morgon..


Nu mot Tasseborg.....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards