Alla inlägg den 3 augusti 2007

Av Gunilla - 3 augusti 2007 11:19

...jo den skiner men lite på en nåder för det är en massa moln också som nödvändigtvis vill försöka bråka om utrymmet.....


Snart bär det iväg mot Ytterhogdal för att hämta hem döttrarna två. Det har sammangfattningsvis varit en bra vecka, hörs det som. Med undantag för äcklig mat och väldigt tidiga mornar. Så till midddag blir det den underbara pajen som jag gjorde häromdagen....:-) Ja jag gör alltså en ny....:-)


Den långe i källaren travade iväg på sitt arbete idag. Observera,  I TID, NYDUSCHAD och FRUKOSTERAD. Kors i taket eller hur man nu säger, kanske hallelujah är att ta i.....:-)


Nu och ungefär en vecka framåt är vi kaninvakt. En liten vit sötnos ur Iriz andra kull. Några kompisar fick kaninen och vårdar den ömt. En otroligt charmig kanin som jag tror ligger pappan i familjen allra varmast om hjärtat. Han gullar och gosar med kaninen närhelst han kommer åt och är väldigt mån om att hon ska ha delux på allt :-) Flinga heter underverket. Vi ska fixa i ordning i vår stora bur så hon också kan vara där men jag törs inte släppa i hop våra kaniner med henne för jag är rädd att det då blir en rejäl "catfight" mellan "herren (damen) på täppan", nämligen Iriz och Flinga. Kompostgaller kommer att lösa den saken....

Nu ska jag spraya  lite saltvattensspray i mitt eländiga bäbismjuka hår för att få lite stuk på det och sedan gå ut och låta Bella pinka lite på gräsmattan sen drar vi mot världsmetropolen Ytterhogdal......


Bella blir upprörd när hon hör sig på filmen på YouTube som finns länkad i förra inlägget. Då moffar och skäller och morrar hon riktigt mullrigt dovt. Ingen ska nämligen komma här och komma....i hennes hus......sådetså! *moff, moff muller och morr*

Av Gunilla - 3 augusti 2007 00:10

 Pysslat och fixat och lagt upp min första film någonsin på YouTube Kolla in denna film på Bella när hon tar sig ett dopp i Storsjön....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards