Alla inlägg den 17 maj 2007

Av Gunilla - 17 maj 2007 21:49

Tycker att denna bild är söt, verkligen huller om buller. Nu har jag nog snart lagt upp alla "bra" bilder jag har från Trollhättan. Det var ju inte helt enkelt att få till några.


 Sett på film och bölat... Såg nyss "Efter bröllopet" med Mikelsen och Lassgård jag tyckte den var bra,  sådär hjärtknipande. Härligt att se en film som man inte ens läst på konvolutet vad det är för film och man tycker att den är kanon. Hade bara hört att "den var bra, men man grät". Och det gjorde man som sagt. Så vill ni gråta en skvätt se den. Men om nu tjejer vill se den med era killar/män säg att det är mycket blod, inte att man gråter. Läste att nu finns det undersökningar gjorda och svart opå vitt står att tjejer ser på romantik och dramor och killar ser på action och blod, så det så. Ligger detta fenomen kantro i generna??!


Pratat med brudarna och de hade det jättekul i Hölic där de är nu med ett par kompisar och deras familj. Hölic (Annan URL) är en fin naturcamping som ligger en liten bit utanför Hudiksvall. Många åker dit år från år. Campingen ligger alldeles vid havet och det går alldeles utmärkt att ta med sig sin hund eller kanin vad det nu är för djur man har. Annars har jag hört att man inte får ha det på alla campingplatser. Jag är rätt dåligt bevandrad i campingplatser måste jag säga. Jag har sovit i husvagn två gånger i hela mitt liv nämligen. Tält funkar däremot kanon. Åker till fjälls och vandrar lite nu och då (på senaste tiden har det tyvärr blivit mest då, tyvärr...) Pratade med F också och han hade det också jättebra. Längtar  lite efter dom i alla fall även om det just nu är alldeles tyst och lugnt och ingen som tjatar :o)

Av Gunilla - 17 maj 2007 14:17

har vi varit idag. Denna gång har jag både legat i vår lååånga rabatt och i trädgårdslandet. Det funkade med bikini och solhatt, tji fick TV 4 :-)  (Men nu ser det faktiskt ut som om det kan börja drivisa om en inte allt för lång tid.....så de kanske hade lite små rätt då men det tänker jag inte erkänna....)


Sått lite frön. Det blev Röd stormhatt och inte för att jag ska göra hostmedicin utan för att de är fina och så var de perenna,  ngt som jag gillar. Sen var det några andra frön, ja några flera Stormhattar men dessa skulle visst bli lite olika nyanser av gult. Ska bli spännande att se om det blir något alls.


Ninisarna var ute i storburen idag,  jag tror att de tycker att det är mysigt och framförallt stort. De tittar på oss och ser ut som om de tycker att vi inte är kloka när vi kryper omkring i trädgårdslandet eller i allafall ömsom kryper och ömsom går och grejjar. R har lite ont i sin rygg så det blev en hel del stunder bara platt på marken också....men det är så skönt. Jag frågade honom om han räknar trädgårdsarbete till jobb eller kul. Lite av båda fick jag till svar. Jag tycker att det är otroligt avkopplande att just krypa omkring  trädgårdslandet och rensa ogräs eller så små, små frön eller brottas med eländiga maskrosor och tussilagoblad i någon rabatt någonstans. Jag behöver inte tänka på ngt alls utan bara låta tankarna komma och gå som de vill. Det är balsam för själen det.....


Vi hann inte riktigt klart R skulle tanka bilen och köpa snus så vi la av och hoppas att vädergudarna är med oss i morgon också.


Det är så tyst! Alldeles lugnt och tyst! Vad gjorde vi innan vi fick barn??


 Ikväll ska vi nog dricka en god drink och bara ta det lugnt.


Vill ni smaka på en underbar sommardrink blanda:

Krossa is, lime och mynta tilsammans

Slå på 3-4 cl Baccardi Razz (Hallonrom)

Blanda i "en skvätt" koncentrerad tranbärsjuice

Toppa med fruktsoda och en klyfta lime


Man kan inte misslyckas med denna prefekta sommardrink!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards