Alla inlägg den 18 maj 2007

Av Gunilla - 18 maj 2007 22:45

På min fnissida nummer 1 läser jag följande:



"Hur jag än funderar så får jag inte ihop det...
Antalet kilometer per mil känns ganska konstant på nåt vis."


Tack Hicke för att du hittade denna källa till skrattanfall för mig.....


Massor av fniss och gapflabb finns på underbara Avigsidan som finns bland mina länkar.....

Av Gunilla - 18 maj 2007 22:04

M & L hade varit och tittat på sina kompisars nytillskott. En valp på 8 veckor som ska flytta hem till dom  nästa vecka. En liten blandis med Lapso apso i. Jag tror att rasen heter så. I alla fall är den en tvärhand hög och söt tydligen. De hade gjort en avstickare från Hölic och åkt till Gävle och tittat på vovve.


M ringede för en liten stund sedan och var noga med att påminna om en extra klapp och gos till Våfflan som dagen till ära fyller 1 år. Det är vår superosociala.


Det regnar i strida strömmar nedför fönsterrutorna nu. Jag är ju förståss trött eftersom jag envisas med att vakna i ottan så snart blir det natti natti för mig.... I morgon blir det tyvärr städning för hela slanten. Stora delar av huset ser ut som efter en jordbävning. Vi har bara inte orkat idag eller i går....Men i morron blir det både mopp och trasa som kommer fram. Jag är inte så överdrivet förtjust i att städa. Skulle nog helst ha ngn som kom hem till mig och gjorde det....men så får man ju inte tycka har jag hört "Man ska ta hand om sin egen skit!!" Ja, det är väl möjligt men när jag jobbar hela veckorna så får jag ju göra det på helgerna istället och då blir jag ju ett elakt monster istället. R vet exakt var min gräns går vilket innebär att han tålmodigt väntar tills den brustit och jag städar i pur ilska över "att ingen annan kan göra nåt i det här huset morr, gläfs och yl". Sen när det är fint och nystädat igen får ingen röra sig  de exakt 5 minuter som går innan hela huset ser ut som ett bombnedslag igen......


Av Gunilla - 18 maj 2007 14:07

Vad skönt att vakna en fredag och inte ha bråttom till jobbet jag är ju ledig idag! Visserligen vakande jag någonstans vid 7 i morse och jag begriper inte att det ska bli så tidigt. Kan ha ngt med att göra att solen lös in som en ficklampa rakt i ansiket på mig. Men jag blir så glad när solen skiner så då vaknar man bara dumt och är lycklig ändå även fast klockan inte mycket mer än 7 en ledig dag... Min mor sa visserligen nått om ålder och att inte behöva så mycket sömn och jag fattade ingenting :-) Jag älskar verkligen vår och sommar. Allt känns så lättsamt, det spritter i hela kroppen och man blir bara glad. I alla fall när solen skiner som den nu har gjort ett par dagar.


Förståss varit ute och krupit i landet. Men nu är det gödslat , vänt och utan ogräs...ett tag..... satte lite flera frön också. Idag blev det luktärtor som jag har i ett stort kar ute på gården blir maffigt när det fylls av blommor i sommar. Ska ta massor av kort. Sen kan man förstora korten och hänga över fönstren på vintern och inbilla sig att det är sommar ute...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards