Direktlänk till inlägg 26 maj 2007

Inköp av diverse hundutrustning...

Av Gunilla - 26 maj 2007 09:01

är det dags för idag.

Bla  ska vi inhandla en bur med tillhörande dyna. På vår eminenta djuraffär "Djuraffären på Frösön" ska vi botanisera. För lite sedan kom ett erbjudande ang denna bur som vi iofs (=i och för sig):o) (obs internt skämt....) skulle köpt i alla fall men som iom (=i och med)(obs ytterligare ett internt skämt :o).....) erbjudandet blev ett par hundralappar billigare. Då blir jag ju lite glad. En Biabädd står också på inköpsschemat men den blir nog inhandlad på Granngården där de även hade en "fusk" Bia som funkar precis på samma sätt men det är inte Bia vilket innebär att den är ett antal hundralappar billigare den också. Vi kommer alltså att tjäna hutlöst med pengar idag jag och min käre make :-). Tänk på de min kära panel som säger att det är så dyrt att skaffa hund.... :o) Några tuggben slinker nog kanske också med.


Kammar och borstar till hundar har jag förstått är en djungel. Det finns äkta och halväkta och helt oäkat med svin, plast eller metallpiggar. Kammar med fasta tänder och kammar med rullande tänder osv jag tror jag slutar nu med denna utläggning, måste ta en paus och vila från borst- och kamdjungeln........


I allafall måste fröken ha ett gosedjur när jag hämtar henne. Vilket innebär att det förmodligen står på inköpslistan det också.


Och jord.......vi ska eller rättare sagt jag ska sätta i landet och plantera ut gurka, tomater etc i växthuset i morgon. Så hurra, jag får krypa lite i landet även denna helg. Jag älskar vårt växthus! Inte för att jag på ngt vis är en otrygg person men i växthuset blir man (jag) fullkomligt varm, glad, harmonisk och trygg! Inte nog med det, det luktar fantastiskt också. Kan ta med mig en stol och bara sitta där och filosofera på somrarna. Vintrertid är det inte lika inbudande, faktiskt inte inbjudande alls men jag är kompis med vårt växthus, jag......

I morgon ska valda delar av familjen till Sveg?! 20 mil enkel resa för en fotbollsmatch. Jag tror ngn med mig skämtar aprillo...... R & M och en till tjej i fotbollslaget åker med R hela vägen dit och hela vägen tillbaka. L hade bestämt att det passade inte den primadonnan att spela fotboll i Sveg så hon skulle stanna hemma.......


En liten väderrapport härifrån kan tala om att vi har STRÅLANDE sol och mellan tummen och pekfingret 15 grader varmt. Ska som bäst försöka att väcka min snarkande man och gå ned och väcka alla snarkande barn, jag tror att vi (som vanligt) haft 3-4 bonusbarn. Man brukar få räkna in dem vid frukostbordet.......


Ha en fantastisk dag!

 
 
skogsfrun

skogsfrun

27 maj 2007 09:17

Blivande matten står otåligt i startgropen;) som f.d hunduppfödare vill jag tipsa om att du spörjer densamme om Bellas speciella borst-kam behov. Det varierar ganska mycket beroende på ras och medföljande hårlag. Fråga först köp sen:) Ingen brådska det kan du göra när ni hämtar.

http://barasaras

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards