Alla inlägg den 15 maj 2007

Av Gunilla - 15 maj 2007 17:40

I dag kan man hålla sig för skratt. Hela dagen har det vräkt ned olika sorters nederbörd, både äcklig vit och läskig genomskinlig blöt.....


Den äckliga vita funkar ju alldeles utmärkt i mitten av februari men nu är den bara just äcklig..... Kallt så jag fryser ihjäl snart.


Det blir nog ingen "fyradagarsbarnledighetjippiehurra" för oss. Den långa hittade tydligen inte till skolan i går vilket föranledde ett samtal från hans lärare. Och indragen Moraresa på i princip livstid. Men nu har jag efter en diskussion med sonen äntligen förstått vad som gör en människa vuxen och ansvarstagande. Hör bara här några sanningens ord:


Vuxen och ansvarsfull är den som bara gör roliga saker och skiter i allt tråkigt typ skola, jobb, disk och det allra vikltigaste nämligen att försöka spara pengar och få sin ekonomi att gå runt.


Underbar filisofi tycker jag. Jag ska  genast börja leva leva efter denna devis.  Alla ni som trott ngt annat har följdaktligen haft helt fel inklusive de flesta jag känner och naturligtvis jag  själv.


Jag är så glad att jag börjat blogga så att jag kan dela med mig av sonens kloka ord och outtröttliga argumentation om allt mellan himmel och jord :-) Jag är nu helt säker på att han är en tvättäkta bortbyting... :-)

Naturligtvis delar jag med mig av några bilder på Bella Ragazza som hon kommer att heta vilken det nu blir av dem . Fick ett mail av Jessica där hon trodde att hon visste vartåt det barkade men jag ska hålla er på halster ett tag till, tills jag själv vet säkert..


Håll tillgodo


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards