Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Regn....

Av Gunilla - 27 april 2008 15:40

fast bara lite....skulle nog om man tänkte på det rent praktiskt behöva komma mycket mer, men rent känslomässigt kan det regna i november om jag får bestämma.....


Tog vanliga rundan till Kul & Bus i morse med Bella. Hade inte kameran med mig som synd var för vi mötte tre mycket modiga rådjur vi kunde komma väldigt nära innan de fattade att de skulle vara rädda och drog sig därifrån.


Varit och ridit också. Orren tyckte att dagens tur var spännande. Vi hade knappt hunnit ur stallet förrän den farliga TRAKTORN kom och hade till råga på allt det farliga SLÄPET med. Orren höll på att krypa ur skinnet så det var tur att han är gammal annars hade han nog slagit knut på sig och dragit snabbt som ögat. Men tillslut insåg han att den i alla fall inte tänkte komma efter honom. Puh, för Orren att den inte var på Orrjakt idag...:-)


 Red lite lungt och värmde hela den gamla farbrorn. Föret är mycket bättre, inte bäst men betydligt bättre än förra söndan. Men på sina sträckor är det riktigt fint både trav och galoppföre. Farbrorn kan än....


Sen började de sjkuta så det small i hela skogen. Läskigt tyckte farbrorn! Men med lite småprat och en och annan anekdot funkade det fint. Orren gillar inte älgar så vad kunde bättre avsluta turen än tre stycken. Visserligen på håll men han började ändå trippa lite. Men allt gick bra.


F fyller 17 år i morgon. Han har bjudit hem släkten på kaffe och kakor men inte sagt nåt till oss. Vi fick reda på det igår och undrade hur han skulle organsiaera det hela . Jamen, det får väl ni fixa var hans svar......Typ fel svar!


Men som genom ett under står han nu tillsammans med M och L och bakar kakor jag tror att det blir sammanlagt 4 kaksorter, kladdkaka och en tårta.

Underens tid är ännu inte förbi :-)


Försökte få med mig primadonnan ut när jag kom hem. Men tydligen förstod jag  ju inte att det var lite blött i gräset, ISCH och LÄBBIGT. Primadonnan tyckte att det där med utgåendet kunde vänta ett tag.

Så det blir allt attt försöka få med henne ut lite senare när hon är på gå-ut-humör....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards