Alla inlägg den 11 maj 2007

Av Gunilla - 11 maj 2007 20:00

Och detta skrattar jag åt idag

Av Gunilla - 11 maj 2007 18:53

Äntligen, i morgon bitti åker jag och M äntligen och tittar på Bella. Det ska bli så spännande så.


Ja, Örebro gick utan större bekymmer vi gjorde det vi skulle och fick ganska mycket av det "där jobbet som man måste sitta tyst och hålla på med utan att bli störd" utfört. Hela veckan har som vanligt flugit iväg och i backspegeln ser man bara lite fartdamm.... :-)


I går var det ridning igen (jag har ännu inte fått tummen ur och tagit med mig kameran men det ska bli). Red en häst som heter Tanja. En rolig häst att rida. Vi red ute även denna gång och även denna filur tyckte att det mesta var värt att studsa lite extra för. Det skulle vara väldigt roligt att vara skötare åt en häst vi får väl se hur det blir med det. Ytterligare ett projekt som ska ros iland... :-) Så småningsom kanske Bella kan ränna med ut i skogen och göra oss sällsis men detta som sagt bara i planeringsstadiet ännu.


Växjö är en härlig stad skulle faktiskt kunna tänka mig att bo där. Varmt skönt och mysigt. Att de sen har en underbar dialekt gör ju inte saken sämre. Jag känner mig hemma i Växjö helt enkelt.


Nu har träden börjat att slå ut här också. De skiftar i storlek mellan musöron och lite större musöron (Korkad liknelse men jag kom inte på något annat.....)


Somnade före kl 10 i går kväll. Jag och M låg och tittade på tv och R kom och pratade med mig varpå jag  i princip flög ur sängen eftersom han högst ofrivilligt skrämde livet ur mig. Man ska inte sova före kl 22.


Det är väldigt lugnt och fridfullt härhemma. F fick inte åka till Mora så han har varit sur som ättika ett tag. Han hade naturligtvis i vanlig ordning struntat i att göra det han skulle göra och att komma i tid på mornarna vilket fick den konsekvensen att han inte fick åka. Därför höll jag på att trilla av stolen nu när vi satt och åt middag. Han var som en ängel. Alldeles fantastikt mysig och gullig på alla sätt och vis. Den konstiga mamman blev naturligtvis lite misstänksam och undrade i sitt stilla sinne vad han egentligen var ute efter. Men det var inget alls. Han tyckte själv att det var mysigt att bara sitta och prata och ha trevligt vid bordet. Alla (ja, nästan alla i alla fall, L var inte hemma hon spelar fotboll ikväll) satt och mös vid bordet. Sånna tillfällen vill jag bara spara lägga i en liten burk och ta fram när något av alla världskrigen vi har rasar som värst.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards