Alla inlägg under maj 2007

Av Gunilla - 4 maj 2007 17:15

...spy lite galla över Ken Ring! Jag kan inte lyssna på Hip Hop och sån j...la musik. Det är en fysik omöjlighet eftersom det gör ont i hela kroppen. Om mina fötter krullar sig när det är kallt så krullar sig mina öron när jag hör skit! Jag vill ha Alice in chains, Kent eller Metallica eller egentligen vad  f..n som helst.. Snoddas!! Vad som helst förutom Ken Ring och hans gelikar! Allt låter som exakta kopior av varandra och jag får lov att lyssna till det 24-7. M & L är däremot stora fans av denna "musik". Jag vill höra nåt som låter i alla fall en aning som om man har bytt låt åtminståne någongång det senaste kvartalet.

Vi har i alla fall kommit hem från sjukhuset nu jag & M och då börjar det förståss spelas i samma sekund som vi kom hem. M mår OK och har inte längre ont. Hon fick äta frukost och lunch på las och det gick bra.  Smaskens tyckte hon som inte fått äta något alls sedan i onsdags frukost. Dropp blir man ju inte överdrivet mätt på...Oj, nu tystnade "musiken" och mina öron krullade glatt upp sig igen :-)

I morgon fyller Bella 1 månad. Det har lovats bilder där man ser hela vovven och jag väntar förståss med spänning.

Var och red igår. Jag rider just nu Ojessy. Vi är inte kompisar jag tycker att hon helt enkelt är lite trist. Vi red i en utomhuspaddock i går. Hästarna hade bara varit ute 1 gång tidigare på lektion i år så det var spännande och nästan allt var lite småläskigt. Ojessy hoppade omkring och tyckte att hennes skugga var en farlig typ. Sedan var det ngn som drog upp en dragkedja i sin jacka lite onödigt högtljutt och det var naturligtvis också väldigt farligt så då skuttade hon omkring lite till...... Hon är väldigt, väldigt söt och trevlig men vi är som sagt inte kompisar. Tacka vet jag Charlie, den bullen, som är envis som en åsna... Vi är polare vi. Vi byter hästar efter ungefär 4 gånger så nästa gång får jag en ny filur att tamapas med. Det är fortfarande lika kul att rida. Jag har ju tyvärr en viss  förmåga att tröttna på saker fort. Förhoppningsvis tröttnar jag inte på att blogga för det tycker jag är jätteroligt just nu..... Visar R´s fina drake, Gunilla 2.... Såsmåningom ska den väl få sväva bland moln eller nåt tycker min käre make....

Av Gunilla - 3 maj 2007 16:13

Varit där och vänt. Min klocka behagade inte ringa i morse men med något sorts sjätte sinne vaknade jag av mig själv sådär en 04.51 vilket jag i normala fall aldrig gör någonsin. Tur för mig annars hade planet gått utan mig. Jag reser ganska mycket i mitt jobb men jag har faktiskt hitintills aldrig missat eller försovit mig. Peppar, peppar är det väl bäst att tillägga. Tagit fel på dag när jag skulle åka och klivit på fel tåg har jag gjort men aldrig försovit mig......Tagit strid med en konduktör när jag kom inmuttrande att SJ då aldrig kan göra något ordentligt har jag gjort. Svärandes över att det just denna tisdagskväll var två män som ockuperat  MIN kupé! Jag ändrade mig dock blixtsnabbt och blev oerhört mild i tonen när konduktören  lite försynt påpekade att min biljett tyvärr gällde föregående söndagkväll.....SJ är fantastiska för efter lite stök och detektivarbete från konduktörens sida  fick jag min egna sovvagn i alla fall. Tack snälla farbror konduktör......

M är fortfarande kvar på sjukhuset. Hon har inte fått äta en smula sedan i går mitt på dagen. Hon fastar fortfarande. Jag ska först på Tanne och rida sedan ska jag lösa av R och sova med M på las i natt. Läkarna har inte kommit fram till något vettigt ännu. Jag bara hoppas att det går över. Kan man inte ta ett ultraljud eller något och se hur det ser ut???


Av Gunilla - 2 maj 2007 22:06

M ligger på lasarettet. I morse klagade hon över magont. Men hon skulle nog gå i alla fall på skolan annars kunde hon inte gå på sin träning senare på dan. Men jag hann bara på jobbet så ringde hon och sa att magen var så ond. Hon blev hemma i allafall och vid 12 tiden åkte vi in på akuten hon och jag. I mitten av mars var hon på las sist för samma mage. De trodde även då att  det var blindtarmen som spökade. Tidigare samma dag hade även R åkt in på las även han för samma åkomma. Mig veteligen smittar inte det men framåt småtimmarna låg vi där på observation på rad. Jag för att jag följt med M och R för at han hade ont i magen.... I morse var det alltså dags igen. En läkare klämde och tryckte på hennes mage och hon sa "AJ!"och efter blodprov och temptagning la de in henne på barnavdelningen. Vi hade ganska mysigt, vi tittade på film och småpratade tills R kom och löste av mig. Jag ska sitta på ett plan kl 6.40 i morgon så jag måste åka hem. Jag hoppas verkligen att "ontet" ger med sig tills i morgon så att hon slipper operation och att ha ont i magen min lilla godgroda. Nu är det nattinatti.

Av Gunilla - 1 maj 2007 22:21

Nysprungen, nyduschad  och ganska trött. Jag och M & L tog oss en springtur tillsammans i kväll, inte så långt men så där en 20 - 25 minuter var vi ute. M var väldigt nöjd för L har sämre kondis än vad L har och då hade de ngt att tävla om igen. M sprang på stället och såg allmänt road ut när jag och L kom flåsandes ett tag efter. Min konidis är inte heller den bästa men L behöver sin då hon spelar i kedjan i sitt fotbollslag. Hon hävdar å det bestämdaste att hon orkar mycket mer när det är match men hon är lite lat den lilla varelsen......

Vi har en rabatt på vår gård som är ungefär 20 meter lång och 3 meter bred. Jag kommer förmodligen att hata den när jag blir äldre men nu älskar jag att krypa på knä i rabatten och ömt vårda allt som växer. I fjol vårdade jag tyvärr ömt allt ogräs också så i år är jag benhård. Minsta lilla grässtrå som inte ska vara där får med mig att göra. Likt en cabojsare drar jag spaden från höften och utrotar allt som inte har där att göra. Jag kröp omkring i ett par timmar och sedan var jag ganska nöjd på krypandet. Men det blev väldigt snyggt. Inte riktigt klart, men snyggt. Vårt nya projekt (för i sann projektledaranda arbetar vi alltid i projekt) ska vi snart gräva upp vår fula rönnhäck som inte gjorts något åt sedan 1938 när huset byggdes (obs överdrift... ja, men nästan då..) och sätta en häck med syren. Vi har snart gått över varenda millimeter på vår gård. Den som ägde huset innan hade inte gjort det om jag uttrycker mig så. Han hade enligt våra grannar suttit som fastlimmad i en plaststol hela somrarna. Jag var oerhört irriterad på honom i början när vi bodde här. Varje morgon skickade jag en väldigt, väldigt elak tanke till honom då alla människor borde veta att det är strängt förbjudet att lägga klinker någonstans utan att lägga i värmeslingor. Det var naturligtvis inte gjort i vårt badrum.  Varje morgon krullade sig fötterna av kyla när man skulle in på toaletten och mitt morgonmonster röt för fullt. Vi har fortfarande ingen värme i golvet i badrummet men jag har kommit över den värsta ilskan...... Man hinner bearbeta mycket på fem år :-) Nu ska jag nanna kudden. God natt!

Av Gunilla - 1 maj 2007 11:48

1 Maj betyder väl inte mer för mig än att jag är ledig....Skönt men vi skulle ju göra så mycket idag. Kl är närmare 12 och vi har lixom inte fått ändan ur vagnen ännu. Ätit frukost som bestod i grovt gott bröd med ost o skinka och massor med grönsaker. Fil med hemgjord musli och lopp- och linfrön. Te och ett ägg sen klarar jag mig till lasangen som kommer att serveras till middag. Alldeles nyss följdes F & E åt till bussen. Hon ska ju åka hem idag och sedan kan dom inte träffas på några veckor. Vi får väl se hur det går. Spännande att få följa på så här nära håll lixom.......:-) Ja, ja jag ska åka till åka en sväng till Danderyd på torsdag och sen några dagar i Växjö och Örebro nästa vecka så jag kommer nog undan den värsta abstinensen. Stackars F.

Det ser faktiskt ut som om solen håller på att göra ett tappert försök till att visa sig. Snåla jag har stängt av elementen eftersom vi har ett hus med direktverkande el. I morse var det 16,5 grader i köket..... En brasa tändes genast i kaminen och nu är det varmt och skönt i köket igen. Vi eldar mest på vintern annars. Elementen brukar vi stänga av sådär i mitten av april om det funkar och det har gjort det faktiskt hyfsat i år.

Har en grym träningsvärk men jag ska nog ut och springa en sväng i dag i alla fall. Det var ju det där med pysslet på gården.... M & L funderar på om de inte ska ta årets första dopp bara för att. Begriper det inte men i fjol badade de i Storsjön sista april, de är  med andra ord lite sent ute i år :-). Men det kanske är så att det som inte dödar härdar.....Själv badar jag inte någonstans om inte det är ungefär kroppstempererat. Bara solen visar sig nästan ser man hur gräsmattan blir grön och hur alla blad slår ut. Häftigt!

Har ni kommit ihåg att deklarera? Det gjorde jag häromdagen. Busenkelt via datorn. Innan när man skulle skriva under ett "riktigt" papper och lämna in i brevinkastet på skattemyndigheten före kl 24 gjorde jag det alltid i sitta sekunden såklart, varför göra det man kan göra i morgon idag?! Tidsoptimist kallar min man mig. Men jag hinner nästan allt alltid....nästan.....Nu kanske om jag skyndar mig och slutar pladdra hinner jag gå ut i solen innan den går hem......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards