Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Gunilla - 21 mars 2008 14:19

men en härlig långlång prommis i solskenet.


Husse följde med och det är ju alltid extraroligt när både mattar och hussar hänkar.

Bella vill gå tätt tätt bakom så hon nästan smäller nosen i knävecken.

Hack i häl på husse...


Men det är mysigt att ha en buffande vovva i knävecken! Så härligt väder, massor med folk på isen som i varierande ställningar lapade sol. En del var hurtbullar medan andra förstått det här med att ta det lugnt. Dvs de låg inkurade i något hörn och bara mådde gott. Solen värmer och snön gnistrar. När det är sånt här väder vill jag absolut inte bo någon annanstans i hela världen!


Bella blir purrad och flyr fältet.....Jäkla matte.......!


 Då är husse bussigare.........

Bella och husse spanar


Lånade en fin bild på en framrusande Zebra, (Bellas mamma) som rusar fram i snöyran som varit i Trollhättan. Zebran tyckte att det var jättekul!

Järnet på Bellas mamma "Zebran"  Fart och fläckt!


När man har massor med hår överallt är det lätt att näsan antar en lätt vit nyans efter ett tag, i synnerhet som om den ska vara i snön hela tiden.


Bella och hennes vita näsa......


Idag blir det nog inga flera långlångisar och jag ska försöka hålla ögat öppet lite längre än till kl 21:00.


Vi hörs!



















































Av Gunilla - 21 mars 2008 09:11

I går sa jag till min käre make att jag skulle vara uppe extralänge. Det knorras nämligen att jag är så trött på kvällarna......Vi tittade på Antikrundan liggandes i vår säng då stortvn var ockuperad av div ungdomspersoner....

När Ankitrundan var slut hade jag ögonlocken vid knäna och sa -"Ska bara vila ögat lite" varpå jag vaknade kl 6 i morse.....det var den uppesittarkvällen det.


Hunnit varit ute på en långis med Bella. fantastisk väder. Ett antal minusgrader, vindstilla och sol. Tom jag blir avis :-)


Härlig påskmorgon


Broar är väl det som eg går bäst att fota med min nuvarande kamera baserat på det faktum att de inte rör sig så mycket......


Den jag eg vill fota rör sig lite mera......

Denna lurviga tjej rör sig hela tiden. Påskglad vovve!


Idag var pinnar roliga! Det brukar de inte vara, hon dissar direkt och kan väl på en nåder iofs leka lite förstrött en liten liten stund. Men idag var de mycket bra att ha.


I synnerhet om pinnen satt fast i ett träd eller nåt då blev det kuul!


Hittat nåt fastsittande bus som gick sååå bra att bita på


Mums!


Ingående stilstudie i pinnätningens ädla konst. Det ska tas i från tårna.


Gick ner mot sjön och där ligger en mycket spännande skapelse. Det är nämligen en flytande bar. Bella tog lovar omkring den men att hoppa upp på den var läskigt så hon nöjde sig med att sträcka på halsen så gott det gick och snusa på den...

Får man beställa här kanske?!


Det hängde en snygg istapp på den flytande baren som förevigades.


Har insett att bakom all lugg finns en tjej med två pepparkaksögon. Dessa visas inte hela tiden men idag fick jag i alla fall se ett!

Hej, jag heter Bella!


Mitt vanliga jag tycker Bella, med lagom mycket hår överallt!


Det blir flera långa prommisar idag. Nyss ringde Knickens matte och underade om det inte var dags för morgonprommisen. För sent sa vi.


Är lite sugen på att åka och fiska eller nåt idag vi får se vad vi hittar på.


Vi hörs nog lite senare idag


GLAD PÅSK!!









































































































Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards