Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Gunilla - 15 mars 2008 14:19

Tjat, tjat denna ska bli min om nåt tag (tycker jag) men inte min make i alla fall inte lika mycket som jag......


Den har bildstabilisator i objektivet eftersom det inte sitter  i kamerahuset som på många andra kameror, men jag villlll ha en eos......Om man köper nu kommer det i ett kit kamerahus och objektiv. Eller nu och nu, det lär man ju kunna göra så länge de säljer kameran men det viktiga var att det finns stabilisator i objektivet.....  Stabilisatorn gör iallafall att man enklare kan ta bra bilder innomhus utan j.....a fulblixt. Lärde mig massor på affären där jag sög in eosinfo som en besatt. Priset är ju sådär men jag tröstar mig med att det finns kameror för flera hundra tusen och då är denna jättebillig :-)


Letar och letar och letar min gamla analoga Canon med två justa objektiv och jag vet inte var de blivit av. Kommit på att de kanske står i sin mellanlagringsstation, bastun. Men det kaske inte ens är en Eos ..... Får leta vidare....


Av Gunilla - 15 mars 2008 13:39

Kom, kom och använd mig! Ja, jag jag föll tillföga under ett ögonblick och halva Bellas päls befinner sig nu mer i dammsugaren......Hon hårar fortfarande grymt. Övervåningen suktar fortfarande av att få sig en genomgång....men det är en dag i morgon också :-)


Ikväll ska Bella ha "barnvakt". Vi ska ju som bekant på kalas och när jag började räkna efter så insåg jag att det blev massor av ensamma timmar för fröken. Det gillar inte hon så under morgonprommisen när jag skulle gå förbi min bror kom jag på att han kanske kunde "barnvakta". Såklart kunde han det.


Har hunnit varit och ridit. Superkul! Hon som har Pilen har en riktig dressyrsadel med små "kuddar" på sidorna, obekvämt har jag tyckt... Insåg i dag att jag hade mina stigläder flera hål för korta. Jag längde dem och sedan var det en jätteskön sadel att sitta i, precis som hon hade sagt.....


Hade redan tendenser till träningsvärk från i torsdags då jag red Charlie för första gången på länge. Han är tyvärr inte min favvis längre har jag insett. Fick driva honom stenhårt och efter ett tag tog jag ett spö som jag visserligen inte behövde använda. När jag berättat för honom att jag faktiskt hade spö nu så blev det ett helt annat ljud i skällan. Riktig bra gick det då....men lite trögt ......


Mitt vänstra varv har jag svårt för, är faktiskt osäker om jag har något vänsterben överhuvud taget. Jag ska börja göra  utfall (ser fånigt ut men väldigt nyttigt) för att kanske så småningom kunna stoltsera med att inneha ett vänsterben även jag :-)

Det gick i alla fall väldigt bra tillslut i både höger och vänster varv. Gjorde lite skänkelvikningar och massor av serpentinbågar och det blev så fint så. Han går väldigt fint i form så jag känner mig faktiskt ibland riktigt duktig. Jag måste ju göra nåt rätt.....


Nu har jag ju bara problemet "och-vad-tusan-ska-jag-ha-på-mig-i-kväll-då" kvar. Har en snygg brun kjol och till den ska jag ha ???!, ja det är tyvärr där det stannar. Dessvärre ligger massor av kläder i tvättkorgen och efter som jag är ett unikum av planering privat så blir det lätt så......


Enkelt för män dra på sig en snygg skjorta och sedan på med kostymen. Alltid supersnyggt.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards