Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Gunilla - 16 mars 2008 15:55

50 -åringen är nu firad efter alla konstens regler. I dag hade vi efterfest.....i ordets rätta bemärkelse. Vi städade och fixade festlokalen på förmidagen och sedan käkade vi lite mat.


Vi var visserligen inte där förän kl 13  och då var det fixat och klart och det var bara att sätta sig till bords igen....


Jag vaknade kl jättetidigt och saknade Bella som inte legat och knölat på mina ben i natt... Gick och hämtade henne. Hon hade varit en välartad hund nästan hela tiden förutom att hon absolut skulle upp i soffor och sängar......


Drog en sväng på loppis som gick av stapeln på Furan. Så vansinnigt mycket skit samlat under ett och samma tak. Men jag tycker att det är kul. Fyndade en snygg tavla med en tidigt disney teckning (naturligtvis inte äkta), en Kockums gjutjärnsgryta på tre liter och ett halsband av rosenkvarts á 20 pix...Annars var det mest bara skit!

 

 Borden i väntan på att fyllas på kalasgäster


Födelsedagsbarnet! R's syster. Nyfirad och glad...


Den mycket goda välkomstbålen med björnbär och smarr och prit....


 Det goda upphällt och tjusigt ställt.....


Några av festprissarna, nypolerade och fina. Kusiner och brorsor i lite blandade åldrar... F v, son, äldre kusin till barn, make, dotter, bror till make, dotter, yngre kusin till barn


Kalasig Gunilla (dvs jag) bland blommor och blad


Födelsedagsbarnets yngsta dotter kalasfin!

 En fru till en bror, en svärmor och en svärmorssärbo i väntan på kalasstart. Ivrigt fotograferandes något spännande som utspelar sig i köket...


Ska ni ha party boka fest på Stocke Titt med tillhörande matfixande Kjell! Ligger för övrigt ett stenkast ifrån Sveriges i särklass vackrast belägna kyrka Frösö kyrka för er som går i giftastankar, doptankar eller så...

Det var fantastisk mat. Bla en otroligt god varmrökt lax (ja, jag  ÄLSKAR fortfarande varmrökt lax...) Till laxen serverades hjortronsalsa! Jag frågade hur man kommit på idén att blanda salsa och hjortron och kocken skruvade på sig lite och sa att det från början varit ett pinsamt misstag som sedan blev en dundersuccé. Vanlig hjortronsylt blandat med mediumstark salsasås(bara vanlig sån man har till taccos). Fullkommligt galet, hysteriskt gott till varmrötk lax! Sedan inmundigas en väldigt god tjälaknul som brukar vara trist på kalas men icke här och så den godaste potatisgratäng jag ätit på länge. Pricken över i't var en god lingonsalsa. Dvs samma tema som hjortron salsegottet.  Vi åt och åt och åt! Detta blandat med sallad, tunnbröd och lite goda ostar (de med get i låter jag bli då jag inte äter nåt med getter i.....så urnorrlänning jag är). Sedan dansades det. Jag måste säga att en hel kväll med Lasse Stefaz kan bli lite påfrestande men med all god mat, tårta och kakor i magen så gick även det över förväntan.


Skål och tack för en trevlig fest Elenor!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards