Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Gunilla - 25 mars 2008 19:29

gillar jag väl sådär då efter denna fantastidska helg.


Vi var och fiskade lite igår, med betoning på lite....

För det första var vår borr så slö att det tog evigheter att borra upp ett endaste lite hål...Även fast Bella försökte hjälpa till.


R och Bella sliter och vi andra hejjar på......


Resultatet av det ivriga borrandet


Ett tjusigt och mycket välborrat hål :-)


Undrar just om det bor någon fisk där???


Laddade kroken med korv....


På alla mackar i hela Östersund var det nämligen slut på maggot och då tänkte vi att ingen fisk kan motstå Trångsvikens frukostkorv.....det kunde de.


Vi såg inte en endaste liten firre. Kanske kan det har berott på en viss avsaknad av ihärdighet men tillika blev vi utan fisk.

 Vi återgick till bace camp för att grilla tjockkorvar istället och lapa lite sol men solen hade tagit en paus så vi satt i alla fall.....


Vårt basläger där den  forne fritidsledaren är i full färd med att göra eld i en fin grop.


Vi satt och mådde gott en stund åt lite korv och softade.


När vi kom hem igen ville M att vi skulle prova hennes nya Lundhagare som vi inköpt för den billiga penningen 200 pix på mitt favvoritställe blocket.se. Där är jag ju och fyndar lite då och då. Även hittat ett par långfärdsskridskor som M och R var och köpte idag.. Dessa gick lös på 300....fynd fynd!


I alla fall så åkte vi ut på en tur. Jag, M och L och Bella förstås. det var en härlig tur men kanske lite sent på kvällen. Men vackert i solnedgången.


M och Bella i solnedgången


Denna tur åkte vi ca 12 km så härligt så.


Vi åkte fram och tillbaka till 7 km skylten sedan var det dags att vända för det är inge kul att åka i mörkret nämligen, det är sprickor i isen som vi helst undviker.... Bella sprang och var glad som en mört hela vägen.


Två hyfsat pigga tjejjer och en hyfsat pigg vovva....


 

Idag ville M prova sin a nya skridskor och skulle mitt i dan idag ta med sig Bella ut på isen för att pröva. Hon tog med sig Bella och gick ned till isen. Nepp sa Bella och rörde sig inte ur fläcken. Så det var vackert till att vända det med ogjort ärende.


Jag slutade egentligen vid halv 5 hade jag tänkt men kom därifrån så där kvart över 5 istället . Käkade lite snabbt sedan tog vi en tur på skrillor jag och M, denna gång behagade vovvan hänka. Hon är en riktig fjaskfia.


Härlig tur men vi hann inte så långt, åkte sisådär en 5 km ungefär. Det var ju det där med mörker och sprickor i isen.....

Nu ska jag ta det alldeles lugnt framför tvn och bara slappa....


Godnatt!






























Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards