Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Gunilla - 22 mars 2008 21:23

Känns lite som Bella faktiskt....




Av Gunilla - 22 mars 2008 20:55

Tagit en kort långlångis och gått in till stan och bla köpt det livsfarliga Jodopaxet......

Kanonväder så jag fick tom med mig maken.

Denna filur tycker jag är hopplös som ska envisas med att gå ut i tid och otid. Tagga ner säger hon! Nu ligger jag och vilar mig i sängen och där ska jag ligga ett bra tag till.......och jag har ont i näsan!


Hon blev medsläpad på ytterligare en prommis denna gång styrde näsan in till stan. Gick över isen.


Härlig väg 

Jaha och det är dit vi ska.....


Ja, det var faktiskt ni som envisades...KOOOOOM nu då!


I badhusparken är det massor av folk när det är vackert väder påminner lite om en playa :-)

Ja, ja lite kallare då.....

Folk lapar sol och mår allmänt gott


Vi travade runt på stan en liten stund och sedan drog vi hemåt över isen igen.


Spännande att ha äventyret så nära in på knutarna....


Men för att äventyret ska bli lite mindre spännande är det ju bra att äventyret blivit ordentligt kartlagt.


Puh, äventyret hade blivit aningen äventyrligt annars.....


Hittade en häst mitt på sjön....

Vanlig dag på jobbet om man är häst mitt i äventyret.


Efter prommisen var det dags att göra sig påskfin och åka hem till svärmor och äta massor med påskmat. Mycket smarr.


Nu började "Såsom i himmelen". En favvisfilm. Synd bara att jag redan sett den så många gånger. 




















































Av Gunilla - 22 mars 2008 20:47

Varit på stan en sväng tidigare idag och köpt Jodopax till Bellas näsa...

Blev något förbryllad när jag läste varingstexten på förpackningen....

Läser som följer

"Förvaras utom syn -och räckhåll för barn"....

Räcker det inte med att de små liven inte får tag på flaskan?! Är innehållet så farligt att de inte ens får titta ......


Och detta ska jag behandla Bellas näsa med, ja, jag ser ingen annan råd än att sätta ögonbindel på henne då...:-)



Av Gunilla - 22 mars 2008 12:23

men jag kan i alla fall inte låta bli att fnissa åt rubriksättningen......

saxat ur favvisen Avigsidan.se

Av Gunilla - 22 mars 2008 10:57

Jag höll ut jättelänge igår. M vakade över mig då jag i ett svagt ögon blick (och av någon outgrundlig anledning) lovat att jag skulle vara vaken till kl 01:00..... M såg till att jag höll mig vaken under hela (Den utvalde) och hela CSI Miami (onödigt program, vanliga CSI är väl i snitt 500 ggr bättre). Med jämna mellanrum kom hom med glada tillrop....-"Nu är det bara 2 timmar kvar" .....-"Nu är det bara 1,5 timmar kvar". Tills jag skulle kunna gå och lägga mig alltså.


I morse vaknade jag runt 8. Gick på långlångis med Bella. I går busade hon med en annan hund under turen och jag vet inte om hon fick ett nafs på nosen eller om hon fick såret när hon snubblade och halkade på näsan men det verkar göra lite ont i alla fall....Det blödde lite när vi kom hem igår men hon vekar OK som tur är.


Bellas näsa med ett rött skavsår på, stackars Bella

 På vägen ned till isen brukar vi stöta ihop med en morgonhungrig ekorre.

Bella brukar hinna ungefär hit innan ekorren ränner iväg oh kutar upp i trädet.


Den blir vansinnigt förbannad över att bli störd mitt i morgonfikat.

 

Inte jag som tagit bilden men ungefär så här ser den ut :-).....Vår ekorre är dock lite mera förbannad.....


 Vi gick ned på isen och kikade. Det är så mycket att kika på där...


Bella på Medvinden, vår för min del i år, ännu oprövade långfärdsskridskobana. Några mil lång och vid denna tid på morgonen alldeles tom


Gick runt och strosade lite provsatt en bänk.

Kjells bänk! (Står det på bänken i alla fall..)


Vi hittade en kille på isen också. Zorro. Vi har träffat honom tidigare och han är jättekul att busa med. I honom finns Schäfer, Collie, Hofawart och Samojed (om det är de som är vita)....


Kom igen och busa nu då Zorro!


De for som projektiler på isen och busade och busade. Båda lika glada och ystra.

Ja, kom igen då!


Mutade Bella för att få sätta in detta kort URFÅNIGT tyckte hon.....

Men jag lovade att dementera för alla att det verkligen var hon!


Spökats ut till Påskkärring igen...... Suck, vad urfånigt tycker Bella


Senare idag efter vår andra långlångis ska vi åka ut till svärmor och äta påskmat. Som vanligt säger vi -"Jamen det behöver ju inte vara så mycket!" Vi får väl se vad som bullats upp det brukar vara galet mycket mat och galet gott.


GLAD FORTSÄTTNING PÅ PÅSKEN!


Vi hörs sen....
















































Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards