Alla inlägg den 23 mars 2008

Av Gunilla - 23 mars 2008 11:40

Årets första långfärdsskridskotur. Det var så vansinnigt härligt. Jag, M och Bella drog iväg vid halv 9. Det var morgonpinkturen det. Bella hade fått majsvälling med lite mat i så hon var den som var mätt i magen av oss tre.....


Jag hade ju trott att det skulle bli svårt att ta med sig yrvädret (dvs Bella, M är jätteduktig att åka) men det gick superbra.


STRÅLANDE sol, kav lugnt och ungefär 6 grader kallt. JA som sagt jag tänker fortfarande bo kvar ett tag till....:-)

och med flällvärlden runt hörnet......


Vi var ju så tidiga så påsktrötta människor hade inte ännu insett att både vädret och isen var fantastisk.


Så här ser de alltså ut....mina långfärdsskridskor


Glad och rödblommig M på isen


Bella sprang för allt hon hade....


M påpekar för Bella att det faktiskt är ditåt vi ska.....


Jaha är vi framme nu?


Vi åkte ganska långt ungefär 10 km. Isen var ganska fin och vi höll oss på benen hela tiden alla tre. Bella sprang nästan hela tiden intill kanten där det var snö. Mitt på isen var det ju så halt!


Nu ska vi se hur långt ut på isen jag törs gå....... Typ hit??!


Matte och vovvan på isen


Rätt bekvämt måste jag säga. Det visade sig att vi har ju faktiskt köpit oss en äkta draghund.......


Ruska sig lite måste ju göras ibland

Fort, fort


Här kommer vi!


Vid 6 km skylten var det dags att vända. Vi har ju faktiskt lika långt hem......


Vi var ute i två timmar ungefär. Galet härlig morgon och tillåter vädret så blir det repris i morgon. Jag ska försöka övertala Bella och övriga familjen att hänka ut en sväng till senare idag. Men det blir nog utan skridskor på fötterna bara ta en långlångis på isen.


Jag bor ju med människor som har påsklov nu....Gissa vad jag ska göra.....Jo, så klart Jobba!


Med risk för att ni får hjärtsnörp visar jag filmen......


















































































Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards