Alla inlägg den 1 mars 2008

Av Gunilla - 1 mars 2008 11:19

nu har Bella fått sig en prommis på isen där det är massor med snö (också) :-).


snön är ganska tung så det fastnar i pälsen inte så mycket på Bella som på hennes polare Knicken. Stora tunga bollar av vit kramsnö och ju mer man försöker ta bort ju mer fastnar det. Vi träffade Kajsa också. Kajsa och Knicken ligger i en hög på backen och brottas och Bella försöker få till nåt bus eller så tigger hon godis av någon snäll matte.  Med jämna mellanrum får hon till att npågon av de andra hundarna kutar och då ränner hon efter och det blir jagis och superkul. Sen måste hon ju ha koll på övriga flocken ett tag.


Hon är lustig nu, kommit in i nån sorts spökålder där det är superläskigt att gå ut på kvällen då ska det moffas och stretas. Ibland vägrar hon helt enkelt att gå ut på kvällarna. Väl ute (för det måste hon ju faktiskt) pinkar hon på två röda sen är hon redo att gå in igen. Fjaskfia! Hon blir 11 månader den 7:e så hon har tydligen läst instruktionsboken hon också :-).


Nu ska jag fixa i ordning sånghäften till min svägerskas 50:års kalas. Har tyvärr dragit på det länge men nu är det dags. Alla häften ska ju skrivas ut också och det tar ju sååån tid. Bara att bita i det syura äpplet och börja. Det funkade med bilderna så nu kan jag stoppa in flera bilder på bloggen.....

Har bloggat i ett år nästan nu och jag tycker att det är lika roligt fortfarande. Provade ju där en liten stund med att fejsboka men det var u så himla tråkigt och jag tror faktiskt att den trenden tvärdött..


Bjuden på ett kul kalas i slutet av mars. En stor Austin Powers fest som det förmodligen kommer att komma massor med roligt folk på. Vi ska nog gå. Ska nu bara djupdyka i en stilstudie av  filmerna för att få goda uppslag i hur vi ska spöka ut oss.....

Just ja sånghäften var det ju ja.....


Av Gunilla - 1 mars 2008 00:01

Såg Juno för ett tag sedan den var riktigt bra. Rekomenderas varmt.

Nu ska det snart sovas så här första dagen på en ny månad. Vi har varit ute på kvällspinkprommisen och nosat igenom området ordentligt. M hänkade.

Försökte alldeles nyss fixa till några nya bilder men det gick inte alls måste prova med en annan mobil. På R´s abg fick man inte göra det verkade det som. Skumt...


Har bestämt mig nu att  nu blir det alldeles snart en Canon Eos 400 eller 450... det ska bara sparas och gnetas lite till först. Jag har en gammal analog systemkamera som just nu bara ligger och är i garderoben. Tydligen får jag skit och inget för den om jag säljer den men det är en alldeles perfekt Minolta som tar jättefina bilder men inte digitala. Det är ju så tjorvigt med vanliga kort som ska framkallas och så blir inga bilder utom möjligen en bra. Nej jag gillar ju det med att kunna ta hur många bilder som helst (och det inte kostar nåt) det blir ju ändå bara ett par bilder om ens det som blir något. Spännande nu med de hurmångapixlarsomhelst kamerorna som finns. Jag har hitintills aldrig framkallat någon bild i posterstorlek och det tillhör nog inte vanligheterna heller men det låter som om man inte klarar sig utan....ska jag säga som är en sån där en glad amatör som tjatar om en sån där hurmångapixlarsomhelst kamera :-) Och ja, jag tror förståss  på fullaste allvar att man blir en fantastisk fotograf omedelbart. Så fort kartongen är öppnad och batteriet är laddat, lite som att åka till amerika och omedelbart tunna tala flytande engelska...typ :-)


Nu ska jag sova sött efter att ha fullbordat månadens första inlägg...

God Natt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards