Direktlänk till inlägg 15 mars 2008

Dammsugaren skrek alldeles nyss på mig.....

Av Gunilla - 15 mars 2008 13:39

Kom, kom och använd mig! Ja, jag jag föll tillföga under ett ögonblick och halva Bellas päls befinner sig nu mer i dammsugaren......Hon hårar fortfarande grymt. Övervåningen suktar fortfarande av att få sig en genomgång....men det är en dag i morgon också :-)


Ikväll ska Bella ha "barnvakt". Vi ska ju som bekant på kalas och när jag började räkna efter så insåg jag att det blev massor av ensamma timmar för fröken. Det gillar inte hon så under morgonprommisen när jag skulle gå förbi min bror kom jag på att han kanske kunde "barnvakta". Såklart kunde han det.


Har hunnit varit och ridit. Superkul! Hon som har Pilen har en riktig dressyrsadel med små "kuddar" på sidorna, obekvämt har jag tyckt... Insåg i dag att jag hade mina stigläder flera hål för korta. Jag längde dem och sedan var det en jätteskön sadel att sitta i, precis som hon hade sagt.....


Hade redan tendenser till träningsvärk från i torsdags då jag red Charlie för första gången på länge. Han är tyvärr inte min favvis längre har jag insett. Fick driva honom stenhårt och efter ett tag tog jag ett spö som jag visserligen inte behövde använda. När jag berättat för honom att jag faktiskt hade spö nu så blev det ett helt annat ljud i skällan. Riktig bra gick det då....men lite trögt ......


Mitt vänstra varv har jag svårt för, är faktiskt osäker om jag har något vänsterben överhuvud taget. Jag ska börja göra  utfall (ser fånigt ut men väldigt nyttigt) för att kanske så småningom kunna stoltsera med att inneha ett vänsterben även jag :-)

Det gick i alla fall väldigt bra tillslut i både höger och vänster varv. Gjorde lite skänkelvikningar och massor av serpentinbågar och det blev så fint så. Han går väldigt fint i form så jag känner mig faktiskt ibland riktigt duktig. Jag måste ju göra nåt rätt.....


Nu har jag ju bara problemet "och-vad-tusan-ska-jag-ha-på-mig-i-kväll-då" kvar. Har en snygg brun kjol och till den ska jag ha ???!, ja det är tyvärr där det stannar. Dessvärre ligger massor av kläder i tvättkorgen och efter som jag är ett unikum av planering privat så blir det lätt så......


Enkelt för män dra på sig en snygg skjorta och sedan på med kostymen. Alltid supersnyggt.



 
 
Ingen bild

malte o snoken

17 mars 2008 11:22

du menar snabeldraken? (dammsugaren) den går så lätt att ignorera så, gör som taxen slå ihop öronen bara poff..hallå?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards