Direktlänk till inlägg 1 mars 2008

Första mars!

Av Gunilla - 1 mars 2008 00:01

Såg Juno för ett tag sedan den var riktigt bra. Rekomenderas varmt.

Nu ska det snart sovas så här första dagen på en ny månad. Vi har varit ute på kvällspinkprommisen och nosat igenom området ordentligt. M hänkade.

Försökte alldeles nyss fixa till några nya bilder men det gick inte alls måste prova med en annan mobil. På R´s abg fick man inte göra det verkade det som. Skumt...


Har bestämt mig nu att  nu blir det alldeles snart en Canon Eos 400 eller 450... det ska bara sparas och gnetas lite till först. Jag har en gammal analog systemkamera som just nu bara ligger och är i garderoben. Tydligen får jag skit och inget för den om jag säljer den men det är en alldeles perfekt Minolta som tar jättefina bilder men inte digitala. Det är ju så tjorvigt med vanliga kort som ska framkallas och så blir inga bilder utom möjligen en bra. Nej jag gillar ju det med att kunna ta hur många bilder som helst (och det inte kostar nåt) det blir ju ändå bara ett par bilder om ens det som blir något. Spännande nu med de hurmångapixlarsomhelst kamerorna som finns. Jag har hitintills aldrig framkallat någon bild i posterstorlek och det tillhör nog inte vanligheterna heller men det låter som om man inte klarar sig utan....ska jag säga som är en sån där en glad amatör som tjatar om en sån där hurmångapixlarsomhelst kamera :-) Och ja, jag tror förståss  på fullaste allvar att man blir en fantastisk fotograf omedelbart. Så fort kartongen är öppnad och batteriet är laddat, lite som att åka till amerika och omedelbart tunna tala flytande engelska...typ :-)


Nu ska jag sova sött efter att ha fullbordat månadens första inlägg...

God Natt!

 
 
Ingen bild

malte o myrsnoki

1 mars 2008 08:27

Matte har en canon eos 400D som hon e jättenöjd med! Å så mkt fina kort du ska ta på Bellsingen!!

 
Ulla

Ulla

2 mars 2008 12:45

Ja. som du vet brukar jag titta till din blogg då och då...
Apropå fina bilder, har du varit in på krutrut.com?

http://www.foppaloppans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards