Direktlänk till inlägg 29 april 2008

Härlig ridtur.....

Av Gunilla - 29 april 2008 22:59

det har ju varit på en nåder att Bella går utanför dörren några dagar nu. R och tjejerna gjorde i ordning i garaget tidigare idag och slängde en massa skräp. Bella hon låg i sin bur i bilen och tittade förstrött på och tyckte inte alls att hon skulle ens tänka på att gå omkring på gården. Skumt!


Vid halv 6 drog vi upp till stallet jag, M och Bella. Fixade i ordning Orren och red ut. M först, Bella sprang som en toka fram o tillbaka, fram o tillbaka. Inget snack om att inte vilja gå nånstans. Rände genom spagropar....antar att detta räknas som en riktig spagrop, Sigge....


Bella i "riktig" spagrop, riktigt kul tycker hon.....primadonnan. Ska det va så ska det vara riktigt, inte lite larvigt grus tycks hon tycka.....


Hon är fortfarande lite brydd över den stora hunden som vi envisas med att ta med oss ut på prommisen.


M, Orren och Bella på skogsprommis......


Oj, den stora hunden kommer kutandes nu, bäst att vara beredd på att hoppa åt sidan....


Fint före så vi kunde sträcka ut lite. Orren verkade trivas!


Galopp!


Bytte efter halva vägen och då fick Bella om möjligt ännu jobbigare. Då skulle ju matte hållas reda på ordentligt ...men då blev ju M lämnad kvar i skogen....Hur ska man lösa det?? Jo, vi ställer oss mittemellan och ylar.....

Är man vallhund så är man....:-)


Jag och Orren tar oss en galopp i skogen, härligt!


Men enligt Bella är det i alla fall bäst med snö. Hon hittade lite snö i skogen och där låg hon och åmade sig och mojsade en lång stund. Bella är nog en förtäckt Huskey ialla fall under allt hår....


Mums fillibabba, snö ÄR bara BÄST!!
























 
 
Tim

Tim

30 april 2008 06:29

Gud så härligt det ser ut! riktigt mysigt...jag brukade få följa med matte förr när hon red långa turer i skogen då hon fortfarande höll på med hästen.

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

30 april 2008 07:22

GRATTIS Bella nu börjar dina spagropar likna nånting! Den där såg ut att ge en bra lerinpackning!

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards