Direktlänk till inlägg 28 april 2008

17 år....

Av Gunilla - 28 april 2008 23:02

sedan jag blev mamma för första gången. 22:13 kom den lilla parveln och det har hänt en del sedan sist. Han har nu knallröd tuppkam, trasiga kläder är ca 1,5 meter längre, järnvilja och betydligt svårare att få dit man vill......

Kakorna och tårtan var utsökta....jag åt bara lite då jag GI:ar mig fortfarande.  Så nu är han presentad, hurrad och sjungen för och just nu såklart inte hemma .....


Trött som en trasa idag. Kunde inte somna igår kväll. Låg och vred och vände mig massor av gånger. När jag just somnat började Bella hulka. Stod raklång inom 1/2 nanosekund. Fröken har inte behagat äta på ett antal dagar nu. Tydligen är fodret med smak av lax bland det läbbigaste hon ätit.  Inte ens hungern gjorde det smakligare. Köpte "riktigt" käk idag som vi ska blanda med laxfodret och då gick det ned. Kände att jag inte riktigt vill vänta 15 kg innan hon gillar maten igen.


Nu ska här sovas

Godnatt!


 
 
Jessica

Jessica

29 april 2008 11:09

Hallå där, nu vill jag se en stilig Bella ordentligt uppställd! :-) Du har ju en bra kamera så nu finns inga ursäkter! ;-) Härliga hoppkort förresten, tror jag lånar ett??!

kram Jessica

http://www.aintsaints.com

 
Ingen bild

Gunilla

29 april 2008 16:19

Jessica
Såklart får du låna...Nästa projekt blir snyggt stående kort på Bellsingen snarast..

 
Sigge

Sigge

29 april 2008 20:19

Fick du också tårta Bella?
Min tråkiga matte påstår att hon är utled på födelsedagar.
Förstår inte såna är ju skoj!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

29 april 2008 21:12

Men lilla gumman mår du så dåligt,, tur att matte bytt till bättre foder igen..
krya på sej..

 
Ingen bild

malte o snoks

29 april 2008 22:04

lax-smak? tror din matte du är en katt bella? klart du inte gilla laxfodret! hoppas magen kommer igång snart igen, kramisar o nosbuffar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards