Direktlänk till inlägg 20 april 2008

Nu har vi varit till stallet...

Av Gunilla - 20 april 2008 15:54

Första gången vi själva red ut. M, L och jag. Bella hänkade också förståss. Vi hade en någorlunda ren hund när vi gick ut men hon försvann någonstans på vägen. eftersom föret var uselt skrittade vi hela vägen. Jag började och M red vägen tillbaka. Härlig ridväg bara det blir torrt och snöfritt. Underlaget varierade mellan isbana, insjö och lervälling.

M till häst i skogen


Bella är lite brydd över de stora hundarna som luktar konstigt och inte pratar samma språk som hon.


Här går vi.....och somliga rider....

För att kliva upp på den 183 cm höga hästen måste jag kliva jag upp på ett bord och därifrån masa mig upp. M hon tog bara tog tag i stigbygeln och svingade sig 183 cm upp i luften utan problem, som om hon inte gjort annat i hela sitt liv....Jäkla unge!

Vi lyckades tappa bort varandra och gick olika vägar hem till stallet till L's stora förtret. Hon skulle nämligen ha fått rida lite på planen hade jag lovat men när vi kom tillbaka var Orren färdig att gå ut i hagen igen för att käka lunch. L surade ur......


Snacka om Spagrop....... denna är i stl "Big size" den sträckte sig ungefär 4 km..... Mums med en långhårig hund denna tid på året......


Men den var rolig att springa i fort!,

Ja kan väl kallas "Spastigen" då.....hehe


På våran gård har det inte kommit upp några blommor alls men vi var förbi mina föräldrar en sväng i går och jag tog några bilder på deras rabatter...


Vackra krokus hade kommit upp och stod mest och var snygga.....


Mot en vägg hade snödropparna kommit också

Söta snödroppar...

 

Knoppar på paradisäpplet. Än är det ett tag tills de brister.


När vi kom hem tog vi med oss Bella ut så hon fick busa med hennes bästis Knicken på isen. Lite läskigt att gå där för man kan rätt som det är gå igenom en liten bit.

Men det skiter dessa monster i....

 

Bella och Knicken kutar och krumbuktar i det fina vädret som var igår...


Mäter sina krafter konstant.....Eller så kanske de bara är väldigt danssugna :-)

Tokryck i djupsnön...


I bland är det bara skönt att ligga på bron och softa.....


Och japp......Nu är den ÄNTLIGEN min!


Igår kunde jag inte hålla mig längre...GLAD!!!


Så nu kommer det att lekas vilt och exprimenteras. Det är ju så kul.....Kanske ska/bör  jag gå nån kurs så att jag kan lära mig lite hur man ska göra och vad man ska tänka på. Härligt att vara tillbaka i bloggvärlden...




























 
 
Ingen bild

malte o snoken

20 april 2008 17:57

vi pussar gärna vårans bella!!

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

20 april 2008 19:25

Shit, vad det ser kul ut att rida. Men kanske inte lika kul med en hund som kutat 100:ra knutar på en spa-väg... hi, hi
Vad kul med en ny kamera. Min är också en Canon, men en mindre IXUS 75 heter den. Mycket bra kamera för pengarna tycker jag.
Tjingeling... Cavvetjejernas matte

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

20 april 2008 20:20

Nja för att det där ska bli en riktig spagrop så behövs det mer vatten. Bör vara vatten så man kan plaska ordentligt.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
 Tim

Tim

20 april 2008 22:38

Vilken underbar stig du hittade, jag hade gärna varit med och sprungit där. Matte låter hälsa att hon saknar ridningen när hon ser er ute i skogen, härligt. Voff!

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

21 april 2008 17:56

Nu finns det en blid i min blogg på vad som verkligen är en bra spagrop.
Se och lär Bella

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

21 april 2008 17:59

För att sprungit i spastigen,, är du väldigt ren där du ligger på trappan.. grattis till kameran.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards