Direktlänk till inlägg 17 maj 2007

Flitiga människor...

Av Gunilla - 17 maj 2007 14:17

har vi varit idag. Denna gång har jag både legat i vår lååånga rabatt och i trädgårdslandet. Det funkade med bikini och solhatt, tji fick TV 4 :-)  (Men nu ser det faktiskt ut som om det kan börja drivisa om en inte allt för lång tid.....så de kanske hade lite små rätt då men det tänker jag inte erkänna....)


Sått lite frön. Det blev Röd stormhatt och inte för att jag ska göra hostmedicin utan för att de är fina och så var de perenna,  ngt som jag gillar. Sen var det några andra frön, ja några flera Stormhattar men dessa skulle visst bli lite olika nyanser av gult. Ska bli spännande att se om det blir något alls.


Ninisarna var ute i storburen idag,  jag tror att de tycker att det är mysigt och framförallt stort. De tittar på oss och ser ut som om de tycker att vi inte är kloka när vi kryper omkring i trädgårdslandet eller i allafall ömsom kryper och ömsom går och grejjar. R har lite ont i sin rygg så det blev en hel del stunder bara platt på marken också....men det är så skönt. Jag frågade honom om han räknar trädgårdsarbete till jobb eller kul. Lite av båda fick jag till svar. Jag tycker att det är otroligt avkopplande att just krypa omkring  trädgårdslandet och rensa ogräs eller så små, små frön eller brottas med eländiga maskrosor och tussilagoblad i någon rabatt någonstans. Jag behöver inte tänka på ngt alls utan bara låta tankarna komma och gå som de vill. Det är balsam för själen det.....


Vi hann inte riktigt klart R skulle tanka bilen och köpa snus så vi la av och hoppas att vädergudarna är med oss i morgon också.


Det är så tyst! Alldeles lugnt och tyst! Vad gjorde vi innan vi fick barn??


 Ikväll ska vi nog dricka en god drink och bara ta det lugnt.


Vill ni smaka på en underbar sommardrink blanda:

Krossa is, lime och mynta tilsammans

Slå på 3-4 cl Baccardi Razz (Hallonrom)

Blanda i "en skvätt" koncentrerad tranbärsjuice

Toppa med fruktsoda och en klyfta lime


Man kan inte misslyckas med denna prefekta sommardrink!

 
 
skogsfrun

skogsfrun

17 maj 2007 17:23

Hörru persilja behöver du mer rekreation är du välkommen till mina maskrosland;) Vad ni gjorde innan ni fick barn? -gjorde dem förmodar skogsfrun som är osedvanligt klok och livserfaren;)Drinken är lagd på is till varma sommardagar. Tack!

http://barasaras

 
Ingen bild

Gunilla

17 maj 2007 21:34

Jag kommer och rensar... :-)

Visst, men man måste väl ha gjort någgot annat...tröttsamt annars :o)

 
Ingen bild

Eva

19 maj 2007 14:28

Åhhhh....jo jag tackar jag, en äkta Gunillazzz. Den är verkligen supersmaskig. Synd att jag redan gjort slut på min Razz annars hade det nog blivit en nu på en gång känner jag. :-)

 
Ingen bild

Gunilla

19 maj 2007 15:31

Ja, nästa AW kanske inleds med några sådana. Jag menar vi har ju inte varit och tittat i 30-åringens nya lägenhet ännu så vi får väl bunkra upp och gå dit snart....

Ses på måndag!

Gunilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards