Direktlänk till inlägg 18 maj 2007

Fredag kväll

Av Gunilla - 18 maj 2007 22:04

M & L hade varit och tittat på sina kompisars nytillskott. En valp på 8 veckor som ska flytta hem till dom  nästa vecka. En liten blandis med Lapso apso i. Jag tror att rasen heter så. I alla fall är den en tvärhand hög och söt tydligen. De hade gjort en avstickare från Hölic och åkt till Gävle och tittat på vovve.


M ringede för en liten stund sedan och var noga med att påminna om en extra klapp och gos till Våfflan som dagen till ära fyller 1 år. Det är vår superosociala.


Det regnar i strida strömmar nedför fönsterrutorna nu. Jag är ju förståss trött eftersom jag envisas med att vakna i ottan så snart blir det natti natti för mig.... I morgon blir det tyvärr städning för hela slanten. Stora delar av huset ser ut som efter en jordbävning. Vi har bara inte orkat idag eller i går....Men i morron blir det både mopp och trasa som kommer fram. Jag är inte så överdrivet förtjust i att städa. Skulle nog helst ha ngn som kom hem till mig och gjorde det....men så får man ju inte tycka har jag hört "Man ska ta hand om sin egen skit!!" Ja, det är väl möjligt men när jag jobbar hela veckorna så får jag ju göra det på helgerna istället och då blir jag ju ett elakt monster istället. R vet exakt var min gräns går vilket innebär att han tålmodigt väntar tills den brustit och jag städar i pur ilska över "att ingen annan kan göra nåt i det här huset morr, gläfs och yl". Sen när det är fint och nystädat igen får ingen röra sig  de exakt 5 minuter som går innan hela huset ser ut som ett bombnedslag igen......


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards