Direktlänk till inlägg 5 maj 2007

Små barn små bekymmer......

Av Gunilla - 5 maj 2007 21:26

Nu har det kommit bilder på puppisarna. De är så goda så.

Just nu är det ganska lugnt här hemma. Punkarn är ute och ränner och M & L har ett par polare här så de är ute och hoppar studsmatta. De hittade en läskig kuse idag. Nåt som nästan såg ut som en kackerlacka. Vet inte riktigt om det finns så här långt norr ut. När de var små kunde jag inte hålla tjejerna ifrån små kryp, spindlar, maskar, skalbaggar och andra kusar. Nuförtiden i  äkta tjejtakter skriker de halsen ur led och bra står och trampar på stället så fort de ser något med fler än fyra ben. Vet inte riktig när förtjusningen över kryp utbyttes i total skräck. Konstigt....det är jobbigt med småbarn sägs det....jag vet att det är lögn och förbannad dikt! Småbarnsföräldrar vet som tur är inte vad som väntar dem.  Det är nämligen tonåringar som är jobbiga! Vi kan ta några enkla exempel bara så där jämförelsevis...Små barn sover kl  2 på natten för det mesta. Stora barn sitter och ugglar så att deras föräldrar aldrig kan ha en minut för sig själva vilket i sin tur innebär att tonåringar är ett fantastiskt preventivmedel eftersom de aldrig någonsin sover!

Små barn blir arga och skriker "Dumma dej!"

Tonåringar blir heligt förbannade och sopar på varandra med diverse tillhyggen och sprider okvädningsord som får gamla luttrade sjömän att rodna....

Små barn kan alltid  allt själva och det tar en olidlig tid att få de mest rudimentära saker utförda men de blir utförda. Stora barn kan också allt själva men till skillnad från små barn vill de aldrig göra något alls. Detta medför att det krävs ett gigantiskt tålamod av de stackars föräldrarna och en oändlig  mängd tjat för att få något utfört överhuvudtaget.

Nu till rännandet. Små barn ränner aldrig på stan ensamma det gör stora barn alltid. Små barn blir galet glada över snöret och papperet till sin födelsedagspresent/julklapp. Stora barn tycker att föräldrarna är snåla om det inte ligger åtminståne en mobil/X-box eller ett par twintip skidor i sina paket. Små barn skriker om de blir lämnade ensamma 1 minut. Stora barn hotar med att flytta hemifrån ungefär 18 gånger per dag. Vid frågor om hur den finansiella delen av detta ska ordnas får man på sin höjd ett fnys eller ett "guovajobbiruä" till svar.

Och hur konstigt det än låter så älskar man faktiskt dem faktiskt fortfarande!! Nu ska ni få se på små godbitar av modell mindre, hårigare och inte fullt lika tjatiga.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 26 oktober 2009 17:29

har jag lagat till idag. Undrar om detta håller på att bli en "wannabe"- matblogg .   Inhandlade färsk torskfilé häromdagen som idag förvandlades till en superenkel och vansinnigt god historia.   Det var ungefär 1 kg fiskfilé (det funkar med ...

Av Gunilla - 24 oktober 2009 19:05

har jag fixat idag...De brukar bli torra och tråkiga men idag blev de kriminellt goda! Såhär gjorde jag: Tog ungefär 1,5 kg tjocka revben (två bitar) kokade dessa i ungefär 50 minuter i: 3 liter vatten ungefär jag som vanligt följer inte ett re...

Av Gunilla - 5 oktober 2009 00:34


Brudarna ska upp till Kalix och spela fotboll! De har kommit till 1/4 final för flickor 16. Idag vann de mot Huddik och i fredags krossade de Selånger (korssade och krossade) det blev 2-1 samma resultat som idag mot Huddik. De spelade i snålblåst och...

Av Gunilla - 1 oktober 2009 16:05

Vaknade med andan i halsen vid 1 tiden i natt och drömde att det hänt något läskigt med Bella. När jag lugnat ner mig så pass att hjärtfrekvensen slutat att vara på ungefär 300 slag/minut lyckades jag somna om. När jag sedan vaknade till morgonpass...

Av Gunilla - 19 september 2009 11:44

Men om man är arbetslös har man ju varken helgledigt eller semester eller andra ledigheter vad jag kan förstå. Då står man ju bara till "förfogande" hela tiden. Sur, ja och det kommer nog att hålla i. Skrev ett frånvaromeddelande alldeles nyss på min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards